Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2006, 21:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Som en lille opfølgning til måling af indsugnings temp kunne jeg da godt tænke mig og hvide lidt mere om hvad folk bruger til og måle med?

HenrikGM snakker om en K-type thermokobler som jeg da godt kunne tænke mig og høre lidt mere om.

/Kristian T


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2006, 22:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kristian T skrev:
Som en lille opfølgning til måling af indsugnings temp kunne jeg da godt tænke mig og hvide lidt mere om hvad folk bruger til og måle med?

HenrikGM snakker om en K-type thermokobler som jeg da godt kunne tænke mig og høre lidt mere om.

/Kristian T


Lad os lige skille tingene rigtigt:

Indsugningstemp kan du med fordel bare bruge en std NTC sensor(snak med din reservedels pusher, tror noget pegøj grej kan bruges)

Hvis du derimod går efter vildt hurtigt reaktionstid, så er du over i noget thermokobler teknik, men er det alm indsugningstemp du vil måle så er NTC eller feks LM35 rigeligt til dit dataloggrej.

Thermokobler koster typiskt +600dkr/kanal alene i stumper....

Google lidt på Thermocouple og K-type, så finder du noget.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2006, 12:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Hehe okay det hjalp lidt på det så...
Hvad for en Pug model/motor kan IAT sensoren bruges fra?

/Kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2006, 11:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Hmm ingen der ved hvad for en Pug model/motor kan IAT sensoren bruges fra?

/Kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2006, 12:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Ikke lige - mange af PSA-erne har den indbygget i MAP-sensoren ved jeg.

Men Mercedes E 300 fra midt-halvfemserne har en Bosch-type sensor i en bajonetfatning som jeg selv bruger. Prisen er godt 300,- kr. eller sådan plus stik.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team