xillur skrev:
bemmer: Det lyder som om du har erfaring med emnet, så derfor tillader jeg mig lige at spørge om følgende:
Jeg har hørt at man kan få problemer med at cylindervæggen bliver tøndeformet efter nogen tid ved opboring fra 80mm til 84mm på M20B20 blokken... Er det løst hvis man bruger den "nyere" blok du nævner?
De gamle blokke er lavet således at cylinderne er isoleret fra hinanden.
Seks seperate enheder omgivet 100% af kølevand.
så der er ikke meget gods i cylindervæggen, der hvor cylinderne er tættes på hinanden.
I de nyere blokke er cylinderne støbt sammen i en enhed, så nu er hver cylinder ikke omgivet 100% af kølevand.
Det gør blokken stivere og der bliver mere gods i cylindervæggen. De deler bare lidt om godset, hvor de står tættes på hinanden.
Det er derfor, der er lavet de små huller, så evt. damplommer kan komme væk.
Om problemet er løst vil jeg ikke sige ja til, for der kan være tilfælde, hvor nogen har haft problemer og jeg vil blive udråbt til løgner.
Jeg kan dog sige, jeg har ikke haft problemer med ovale cylinder.
Hvis det er for at kamuflagere, kan jeg for tælle, at politiet tager et tændrør ud turner den cylinders stempel i bund og hælder olie i, så ved de, om man kører 2,0 eller mere
