Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: bmw motor
hvad er forskellen ved E 30 motoren 320 og 325 I er det sådan at man kan bygge en 320 motor om til 325

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Ja det kræver en ny blok, og den skriger 2,5l i øjene på alle der er ansat inden for etaten.
Find en 325 da den har opgraderede bremser osv.
Og tun videre på den.
det bliver billigere i længden.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel: Re: bmw motor
Medlem

guest skrev:
hvad er forskellen ved E 30 motoren 320 og 325 I er det sådan at man kan bygge en 320 motor om til 325

Der er meget forskel, men en 320 blok a nyere dato kan bruges.
Det er nemt at se, om den kan bruges, da den skal have samme kølevandsventilation op til toppen som 325, som har 2 små huller mellem hver cylinder, har din 320 blok det, kan du bygge den om.
Det kræver dog den bliver boret op til 84mm.
Har den ikke disse huller, vil den blive for svag, når du bore den op.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
bemmer: Det lyder som om du har erfaring med emnet, så derfor tillader jeg mig lige at spørge om følgende:

Jeg har hørt at man kan få problemer med at cylindervæggen bliver tøndeformet efter nogen tid ved opboring fra 80mm til 84mm på M20B20 blokken... Er det løst hvis man bruger den "nyere" blok du nævner?

Titel:
Medlem

xillur skrev:
bemmer: Det lyder som om du har erfaring med emnet, så derfor tillader jeg mig lige at spørge om følgende:

Jeg har hørt at man kan få problemer med at cylindervæggen bliver tøndeformet efter nogen tid ved opboring fra 80mm til 84mm på M20B20 blokken... Er det løst hvis man bruger den "nyere" blok du nævner?

De gamle blokke er lavet således at cylinderne er isoleret fra hinanden.
Seks seperate enheder omgivet 100% af kølevand.
så der er ikke meget gods i cylindervæggen, der hvor cylinderne er tættes på hinanden.
I de nyere blokke er cylinderne støbt sammen i en enhed, så nu er hver cylinder ikke omgivet 100% af kølevand.
Det gør blokken stivere og der bliver mere gods i cylindervæggen. De deler bare lidt om godset, hvor de står tættes på hinanden.
Det er derfor, der er lavet de små huller, så evt. damplommer kan komme væk.
Om problemet er løst vil jeg ikke sige ja til, for der kan være tilfælde, hvor nogen har haft problemer og jeg vil blive udråbt til løgner.
Jeg kan dog sige, jeg har ikke haft problemer med ovale cylinder.

Hvis det er for at kamuflagere, kan jeg for tælle, at politiet tager et tændrør ud turner den cylinders stempel i bund og hælder olie i, så ved de, om man kører 2,0 eller mere :lol:

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
bemmer skrev:
Hvis det er for at kamuflagere, kan jeg for tælle, at politiet tager et tændrør ud turner den cylinders stempel i bund og hælder olie i, så ved de, om man kører 2,0 eller mere :lol:

tjah, hvis de gider det har man velnok gjort sig fortjent til den behandling, på den ene eller anden måde :wink:

jeg takker for forklaringen!

Titel:
Moderator

bemmer skrev:
[Hvis det er for at kamuflagere, kan jeg for tælle, at politiet tager et tændrør ud turner den cylinders stempel i bund og hælder olie i, så ved de, om man kører 2,0 eller mere :lol:

Ja, så kan de sguda ligeså godt tage toppen af med det samme.

Strøtanke; Hvordan tror i en evt. katalysator vil have det når motoren bliver startet senere??

Hvordan mon lambdasensoren har det?

Hvordan mon de olievædede stempelringe kommer af med al den koks der dannes imellem øverste kompressionsring og stempeltop.

Det vil jo være umuligt at tømme den igen....

Bottomline; hvis panserne pisser en halv liter olie ned over stemplet, så skal topstykket af under alle omstændigheder, så jeg håber ikke det er rigtigt at de kunne komme i tanke om det. Iså fald skal vi vist have nogle andre på banen, for den fremgangsmåde er vist ikke særlig officiel, men har mere karakter af dummebøde. :!:

Skulle det endeligt være, så måtte de da hellere hælde vand i cylinderen istedet!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

HenrikGM skrev:
bemmer skrev:
[Hvis det er for at kamuflagere, kan jeg for tælle, at politiet tager et tændrør ud turner den cylinders stempel i bund og hælder olie i, så ved de, om man kører 2,0 eller mere :lol:

Ja, så kan de sguda ligeså godt tage toppen af med det samme.

Strøtanke; Hvordan tror i en evt. katalysator vil have det når motoren bliver startet senere??

Hvordan mon lambdasensoren har det?

Hvordan mon de olievædede stempelringe kommer af med al den koks der dannes imellem øverste kompressionsring og stempeltop.

Det vil jo være umuligt at tømme den igen....

Bottomline; hvis panserne pisser en halv liter olie ned over stemplet, så skal topstykket af under alle omstændigheder, så jeg håber ikke det er rigtigt at de kunne komme i tanke om det. Iså fald skal vi vist have nogle andre på banen, for den fremgangsmåde er vist ikke særlig officiel, men har mere karakter af dummebøde. :!:

Skulle det endeligt være, så måtte de da hellere hælde vand i cylinderen istedet!

Det har de parktiseret.
Har du ikke hørt om vacuum cleaning?
Gi' du bare politiet nogle dummebøder :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time