Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 nov 2005, 17:56 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Er der nogle som har erfaring med hvor olie returløbet kan placeres på en Ford Escort 1.8i 94 (bundkaret er af alu)

jeg har også lidt problemer med at finde et sted til olie tilgang til turboen.

Ville der eventuelt være nogle problemer i at føde oliekøler og turbo tilgang fra olie filteret?

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2005, 18:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
jeg mener ikke der skulle være noget problem med at tage det samme sted som oliekøleren.. men ville nok vælge et sted efter olie filteret... som et 7 stykke på olietryks kontakten... som på alle rst feks..

jeg har lavet en klods der har det hele.. temp, olietryk meter, og org. olietryk kontakt samt slangestuds til møllen....

der sidder en blændprop i blokken de plejer at bruge.. til højre nede lige over bundkarret.. spør etv. tinasmartin.. han bruger den på sin... ellers ville jeg anbefale en studs på selve bundkarret.. så højt oppe som muligt

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2005, 15:30 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Jeg siger tak for svaret, men jeg syntes nu den blindprop er lidt lille.

bag ved udstødningsmanifoldet er der er lille flad "tank" ved du hvad den gør godt for?? det virker lidt som om det er det modsatte af en oliekøler??

Den flade tank sidder på et stort hul man kunne bruge til returløb, man kan se lige ind til krumtappen. men så bliver jeg nødtil at fjerne der der tank eller hvad det er.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2005, 17:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det er en olie seperator den sorte kasse den er delt indeni af nogle vægge så olien ikke kan skvulpe op i slangen og lave en prop (det vil sige den sikre god krumtaps udluftning) mange gør det at de blænder det hul til med en plade og så laver de et hul på bagsiden af blokken istedet derved er der bedre plads til turboen... det hul som lars hentyder til er til nulstilling af krumtappen (ved tandremsskifte) og er den jeg har tænkt mig at bore op og bruge men jeg venter på mit manifold fra USA så jeg er sikker på at turboen sidder højt nok til at oliereturen har fald nok ned til dette punkt ellers må der svejses en studs på bundkaret hvis det andet ikke kan lade sig gøre

til en anden gang så lad være med at skriv i en Email at jeg skal kigge på et emne jeg (vi alle) er her frivilligt og giver response på de emner i forum'et vi selv syntes vi har lyst viden eller måske tid til og jeg er sikker på at hvis du ventede lidt så havde du fået det og hvis ikke af mig så af de mange andre dygtige bruger her som også kender en del til zetec blokken som
transitfar
Clisse
minilars (selv)
jacob hansen
zky
og mange andre Ford gutter

til referance så er det dette hul jeg vil bruge hvis det går som planlagt
Billede

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2005, 19:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
jeg tager gerne ansvarret for hans mail.. jeg skrev at han kunne prøve at spørge dig du store zetec gud.. om råd..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2005, 23:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Minilars skrev:
jeg tager gerne ansvarret for hans mail.. jeg skrev at han kunne prøve at spørge dig du store zetec gud.. om råd..


så giver du kondi vand men du sagde ikke han skulle skrive en mail han kunne jo skrive herinde eller en PM

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2005, 13:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Det var ikke men mening at være uhøflig.. jeg var bare lidt febrilsk med at komme videre, og jeg viste ikke om du ville læse dette indlæg, så der for mailen. sorry det skal ikke ske igen :oops:

Men ud over det så var det den rigtige blindprop jeg havde fundet, jeg har boret et hul på 5,5mm igennem en bolt og skruet den i, (ja det er måske lidt kleint)

Og olie fremløbet har taget fra trykmåleren, som har fået et T-stykke på.

Har du et billede af den klods du har lavet til olie fremløb, med alle udtagene på??

Og til sidst et lille offtopic spørgsmål...
Hvordan kan det være at der står DOHC 16V på topstykket (topdekslet) og ikke Zetec som på alle andre jeg har set??

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2005, 16:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
der står det på toppen fordi det er den første udgave at motoren.. den næste kom i 98 og der står zetec 16V

ang. det returløb.. vil det så sige at tilbageløbet skal gå i gennem det 5,5mm hul?? er det ikke for lille ???

klodsen her er fra en RS Turbo og jeg har indkøbt de rigtige snittapper så de passer til div. følere.. ( npt genvid )

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2005, 21:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Johan O R skrev:
Det var ikke men mening at være uhøflig.. jeg var bare lidt febrilsk med at komme videre, og jeg viste ikke om du ville læse dette indlæg, så der for mailen. sorry det skal ikke ske igen


det er helt iorden :wink:

men det hul SKAL være større gerne noget der ligner 10-15mm ellers vil du få din udstødning proppet op med olie og dette er ikke så heldigt for din turbo heller

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2005, 23:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
GIK turbo foreskriver min. 16mm



svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team