Rent teoretisk så skal 46mm tallerken løftes 8mm for at nå samme ringareal som de ø38mm boring har. Da et ringareal altid flower betydeligt dårligere end en boring, så kan man nok antage at ringarealet skal være ~20% større end boringen, og så skal SSsutochromes 46mm ventil altså løftes imponerende 10mm før den flower det samme som ø38 mm boring.
de ø44 på en turbosmart vil så kræve noget i retningen af 13mm ventil løft før den matcher boringen.
Ved nærmere eftertanke, så er jeg slet ikke så sikker på at der er tale om den slags ventilløft, men du har da en 46mm ssauto ventil? Kan du ikke prøve at give den det tryk fjederen er rated til, og måle løftet der?
(ikke noget med at give en 8psi fjeder 13psi!, lad os holde os til reelle tal)
Det vil hurtigt afgøre om SSauto er for lille i boring, eller om turbosmarts er for stor......

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!