Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 sep 2005, 00:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er det skyde over målet,med den på min starlet 3ete med stor turbo og skarp knast.
Hvis ja ,må den jo bare være til pynt.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2005, 00:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Den vil vel kunne styre trykket uanset hvad (og givet gøre det ganske godt, bedømt ud fra størrelsen :) ), så den burde vel kunne klare jobbet...?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2005, 07:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ssautochrome... Prøv lige for sjov mål mindste diameter inde i den? Er det 46mm?

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2005, 13:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
Jeg oversætter lige for Havneren!!

billigt kinesisk affaldsjern der er støbt i noget der engang var en riskoger!!

SSautochrome levere meget billige ting, men desværre også FOR billige!!

desuden vil en 46mm wastegate være i overkanten til din motor!

en 38mm TIAL vil være ALT rigeligt!

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2005, 17:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kim Frederiksen skrev:
Jeg oversætter lige for Havneren!!

billigt kinesisk affaldsjern der er støbt i noget der engang var en riskoger!!

SSautochrome levere meget billige ting, men desværre også FOR billige!!

desuden vil en 46mm wastegate være i overkanten til din motor!

en 38mm TIAL vil være ALT rigeligt!


Nu er generalisering ikke altid en god ting.... :idea:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2005, 17:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Saab-Daniel skrev:
Den vil vel kunne styre trykket uanset hvad (og givet gøre det ganske godt, bedømt ud fra størrelsen :) ), så den burde vel kunne klare jobbet...?
Daniel.


Daniel; nu er det sådan at ikke alt bliver bedre jo større det er. Det gælder også wastegates og turboladere. Hvis du er i tvivl, så prøv at smække en HX60 på en plæneklipper, eller for den sags skyld din saab. Ingen af dem vil lave ladetryk med den turbo. Man kunne så fristes til at tro at større ikke nødvendigvist er bedre, ikke? :wink:

Med så stor WG bliver det faktisk svært at styre trykket, idet den måske kun har 0-2 mm at regulere det hele over, hvor en mindre WG har måske 0-10mm at regulere på. Det betyder at en stor WG alene fordi den er stor, vil regulere temmeligt "hidsigt". Overshoot og selvsving kan være konsekvensen af det. Derfor gælder det også her at større ikke nødvendigvist er bedre.

Prøv feks at spørge tøserne i byen. Stort er godt, men bliver det FOR stort er det ikke så skægt mere :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2005, 17:19 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Ssautochrome... Prøv lige for sjov mål mindste diameter inde i den? Er det 46mm?

V/h Christian


Hvad er det du vil frem til?

Er det væsentligt om den er 40,50 eller 60mm når den har en 46mm ventil?

I givet fald: hvilke motorer er det væsentligt for?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 sep 2005, 19:01 
hullet ind og ud er ca.38mm! til sammenligning er de ca. 44mm på en 45mm turbosmart....kommer vi på 500hk med førstnænvte, sammen med en hybrid turbo, er jeg ret sikker på at 38mm (ssautocrome 46) er for lidt..... hvor imod jeg ved at den 45mm turbosmart er længe stor nok... men der er sandelig også meget forskel i prisen! men der er da mulighed for at montere flere på samme motor.... MVH. søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2005, 20:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Rent teoretisk så skal 46mm tallerken løftes 8mm for at nå samme ringareal som de ø38mm boring har. Da et ringareal altid flower betydeligt dårligere end en boring, så kan man nok antage at ringarealet skal være ~20% større end boringen, og så skal SSsutochromes 46mm ventil altså løftes imponerende 10mm før den flower det samme som ø38 mm boring.

de ø44 på en turbosmart vil så kræve noget i retningen af 13mm ventil løft før den matcher boringen.

Ved nærmere eftertanke, så er jeg slet ikke så sikker på at der er tale om den slags ventilløft, men du har da en 46mm ssauto ventil? Kan du ikke prøve at give den det tryk fjederen er rated til, og måle løftet der?
(ikke noget med at give en 8psi fjeder 13psi!, lad os holde os til reelle tal)

Det vil hurtigt afgøre om SSauto er for lille i boring, eller om turbosmarts er for stor...... :idea:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2005, 22:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ventilen er 46 mm,og afgang er 36mm.
Men der skal squ også megt motor til,før at de er for lille.
Tror ikke der er mange med motor her,der kan lave tryk med deres turbo,hvis 36mm hul står åben.
MVH Fimm

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team