Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 aug 2005, 01:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 31 okt 2003, 22:10
Indlæg: 79
Geografisk sted: Horsens
jeg har lige købt en Ford Sierra 2.0i s fra 87 som jeg måske vil bruge til dele til min Ghia fra 86, men så tænkte jeg på om det ville være bedst/fedest med dobbelt karburator istedet for spjældhuse? jeg vil ik have turbo på så jeg ved ik rigtigt hva jeg helt skal lave for at få en god, stabil og kraftfuld motor?

håber i kan hjælpe lidt ;)

_________________
1 Ford Sierra Xr4i 2.8 83´
1 Ford Sierra Xr4i 2.8 85´
1 Ford Fiesta 1.0 Mk.1 81´
1 Bmw 518i E28 86´

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=32051


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2005, 13:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Prøv at tage et kig her: https://www.burtonpower.com
De har en masse godt til ford og der er osse nogle tech tips!

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2005, 16:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 31 okt 2003, 22:10
Indlæg: 79
Geografisk sted: Horsens
jeg kom til at tænke på hvor mange hypper sådan et bagtøj fra den Is'er kan klare? og om de kalibre inde på burton power bagtil vil passe på? det er jo til cosworth

_________________
1 Ford Sierra Xr4i 2.8 83´
1 Ford Sierra Xr4i 2.8 85´
1 Ford Fiesta 1.0 Mk.1 81´
1 Bmw 518i E28 86´

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=32051


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2005, 16:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Tror ikk du behøver at bekymre dig om hverken gearkasse eller bagtøj. Største svaghed er kobling, og selv en std kan tåle en del på sådan en sierra :wink:

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2005, 19:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 31 okt 2003, 22:10
Indlæg: 79
Geografisk sted: Horsens
okay men håber på at kunne få ca. 180hk ud af den 2.0i'er ved bare ik helt hvordan endnu...dog stadig uden turbo

_________________
1 Ford Sierra Xr4i 2.8 83´
1 Ford Sierra Xr4i 2.8 85´
1 Ford Fiesta 1.0 Mk.1 81´
1 Bmw 518i E28 86´

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=32051


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2005, 21:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Polér indsugningskanlerne i toppen og der er hentet en del moment. En knast fra piper eller kent og en bananmanifold og 2-2,5" udstødning gi´r omkr. 30-40HK. Med ovennævnte vil bilen ca. runde de 150HK og ha et solidt moment. For at komme videre ska der nok monteres spældhuse og pilles lidt ved motorstyringen.

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2005, 22:54 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
Jeg elsker når folk skriver gearkasse og BAGTØJ ingen problem!!!

Det kommer sgu an på hvordan man kører!! Har smadret 5 Bagtøjer 4 på min egen og en på en låntbil :oops: på ca. 4år!! Men når det er sagt så holder resten at bilen faktisk til en del høvl!!!



Ford Sierra 2,0i DOHC 140hk

Mazda 323 GTX 150hk Flere på vej :twisted:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2005, 01:40 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
tja...de sætter gerne et std-renoveret sierra bagtøj på en kitcar med v8 i.... :D - og så er det supervigtigt at det topstykke får en del opmærksomhed...der er rigtig mange heste at hente i det...portet, flowtestet, og med en rigtig knast, samt et par spjældhuse eller et par 48 mm, så er du hurtigt på de 180...og even mere..de gamle escort'er kunne sagtens hive 220hk++ med en rigtigt bygget, og samme motor...:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2005, 06:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Og så kan den bores op til 2090 ccm ved at bruge stempler fra 2,8 V6. Går ud fra den er med 205 blok der osse var grundbyggesten til cossie-motorene!

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2005, 16:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 18:44
Indlæg: 286
har læst nogle steder at det ikke skulle være godt og porte topstykket på denne motor, skulle fjerne det brede moment område :?: :?:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team