Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Phantom Grip
Indlæg: 28 jan 2005, 09:20 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Hejsa,

På et af de mange bilfora jeg selvfølgelig læser i, er der nogle skriverier om en form for spær kaldet Phantom Grip. Er der nogen som har hørt om eller lige frem har erfaring med det, hører jeg gerne nærmere.

http://www.turbo124.com/forum/viewtopic.php?t=267

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 10:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Ser jo rimeligt simpelt ud - hvis det altså virker. Burde jo næsten være noget man selv kunne lave med en blok alu og 4 fjedre :wink:

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 11:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
hmmmm.... spændende... sådan en der er jo så simpel at man kan lave den selv :-)

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 11:03 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Brisse skrev:
Ser jo rimeligt simpelt ud - hvis det altså virker. Burde jo næsten være noget man selv kunne lave med en blok alu og 4 fjedre :wink:


Det er også lidt den konklusion folk er kommet frem til, men firmaet skriver dog at de har varmebehandlet det på en speciel måde for bedre holdbarhed.?

Prisen er dog næsten så lav at det ikke kan betale sig at lege for meget med at lave det selv, hvis det virker altså..

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 11:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Ja, prisen er jo ganske lav.
Men hvordan virken den egentlig. Måske jeg bare ikke helt har fanget fidusen, men hvad er det der "låser" de 2 aksler? Er det friktion mellem "phamtom-blokken" og de to tandhjul der har fat i akslerne?

hvis det er tilfældet, så skal det helt sikkert være noget hærdet matriale hvis det skal holde til noget. Altrernativt burde man have noget friktionsmatriale i mellem så man ikke slider tandhjulene væk eller phantom-blokken.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 12:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg er ked af at ødelægge jeres illusion om en differentialespærre til nul kroner, men det der er vejen til at komme af med enten "spærret" eller hele gearkasse/diff. i en _FART_.

Man kan ligefrem overveje om sand i gearkassen ikke kan tilbyde noget i samme retning.

Man knokler en jernklump ind imellem drabanthjulene i diff. og de "maser" så på enden af tandshjulene. Gæt selv resultatet.

Godt råd; skift olie tit, og skaf den største magnet i kan finde. Det er nødvendigt til at opsamle alle metalspånerne.

Dette burde være svar nok:

http://homepage.mac.com/dgiessel/.Pictu ... ntom_grip/


Iøvrigt; hvis i kommer med diff i løs vægt, rengjort, så skal jeg fikse et spær til jer, ikke for 299$, men for 299kr..... :D

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 12:13 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
HenrikGM skrev:
Iøvrigt; hvis i kommer med diff i løs vægt, rengjort, så skal jeg fikse et spær til jer, ikke for 299$, men for 299kr..... :D


*svejse svejse*?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 13:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
John Sahl skrev:
HenrikGM skrev:
Iøvrigt; hvis i kommer med diff i løs vægt, rengjort, så skal jeg fikse et spær til jer, ikke for 299$, men for 299kr..... :D


*svejse svejse*?

.


Yep, fem minutter med en svejser er vist en bedre forretning en dette tvivlsomme produkt. Dets tilsyneladende største effekt er evnen til at fylde olien med en farlig masse metalspåner,splinter, etc.

Det kan man jo godt undgå med en svejser.....Plus svejseren rent faktisk virker! ;-)

Du må da indrømme at billedserien ikke ligefrem ser tillokkende ud....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 13:14 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
HenrikGM skrev:
Du må da indrømme at billedserien ikke ligefrem ser tillokkende ud....


Yes yes, men som de andre på den side skriver så er der ingen der ved hvordan han har behandlet sagerne. Jeg kan ikke umiddlebart se anden ulempe end et potentielt meget større slid? Og det er jo så også det du skriver.

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 13:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg er egentligt lidt ligeglad med hvordan det er behandlet.

Jeg kan se man forspænder en jernblok ind imod et tandhjul. Hvordan det skal _undgå_ at gå totalt i smadder er nok et større sprg. end hvordan han har behandlet det.

Se magneten i gearkassen hvis du er i tvivl!

ALT hvad der bliver slidt af "spærret" ligger og roder ude i gearkassen, indtil det enten er malet til pulver, eller er fanget af magneten.

Derudover har jeg meget svært ved at forestille mig at man kan opnå så stor friktion imellem tandhjul-jernklump-tandhjul uden det nødvendigvist SKAL rive som en vinkelsliber.

Tror faktisk at en rask lille burnout vil få gnisterne til at flyve rundt i gearkassen med det setup.

min mening: Det er billigt, og prisen står i forhold til resultatet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team