Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 00:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 okt 2011, 21:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Den bremser præcist 0g hvert eneste gearskift. Det betyder vel at bilen bremse præcist ligemeget i alle gear.

Det ser underligt ud at boksen måler 0g ved gearskift v.55mph og nøjagtigt det samme ved 160mph.
Man skulle mene at vindmodstanden er mindst ~6x højere ved 160mph, og at den derfor også skulle bremse tilsvarende, men det er præcist det samme.

Du har også et konstant træk hele vejen ud i alle gear da g kræfterne er nær konstante i alle gear. Det må vel betyde at bilen har ret store forskelle i reel motor ydelse i de forskellige gear. Hvad gør tractioncontrollen her?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2011, 09:29 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
HenrikGM skrev:
Den bremser præcist 0g hvert eneste gearskift. Det betyder vel at bilen bremse præcist ligemeget i alle gear.

Det ser underligt ud at boksen måler 0g ved gearskift v.55mph og nøjagtigt det samme ved 160mph.
Man skulle mene at vindmodstanden er mindst ~6x højere ved 160mph, og at den derfor også skulle bremse tilsvarende, men det er præcist det samme.

Du har også et konstant træk hele vejen ud i alle gear da g kræfterne er nær konstante i alle gear. Det må vel betyde at bilen har ret store forskelle i reel motor ydelse i de forskellige gear. Hvad gør tractioncontrollen her?


Optimalt set burde g kurven være helt flad i alle gear og det vil den også blive når vi er færdig med at indstille traction control, men det er en længere proces da jeg sender logfiler på mail til min US tuner, hvorefter han sender korigeret map tilbage. Der er mange elementer der spiller ind og det er ret langhåret.

Havde jeg ikke brugt gas i 4. og 5. gear ville G være meget mere faldende.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2011, 09:32 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
HenrikGM skrev:
Den bremser præcist 0g hvert eneste gearskift. Det betyder vel at bilen bremse præcist ligemeget i alle gear.

Det ser underligt ud at boksen måler 0g ved gearskift v.55mph og nøjagtigt det samme ved 160mph.


Hvad er der underligt ved det? Den er ikke sat op til at registrere negative værdier og går derfor i 0 hver gang.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2011, 11:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
KDW skrev:
HenrikGM skrev:
Den bremser præcist 0g hvert eneste gearskift. Det betyder vel at bilen bremse præcist ligemeget i alle gear.

Det ser underligt ud at boksen måler 0g ved gearskift v.55mph og nøjagtigt det samme ved 160mph.


Hvad er der underligt ved det? Den er ikke sat op til at registrere negative værdier og går derfor i 0 hver gang.



Hvis jeg forstår dig ret, så er 0g ikke nulpunktet, men blot en fiktiv minimumsværdi den ikke kan komme under.
Forstår ikke fornuften i at sætte den sådan op.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2011, 13:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
HenrikGM skrev:
KDW skrev:
HenrikGM skrev:
Den bremser præcist 0g hvert eneste gearskift. Det betyder vel at bilen bremse præcist ligemeget i alle gear.

Det ser underligt ud at boksen måler 0g ved gearskift v.55mph og nøjagtigt det samme ved 160mph.


Hvad er der underligt ved det? Den er ikke sat op til at registrere negative værdier og går derfor i 0 hver gang.



Hvis jeg forstår dig ret, så er 0g ikke nulpunktet, men blot en fiktiv minimumsværdi den ikke kan komme under.
Forstår ikke fornuften i at sætte den sådan op.


Normalt sætter man nederste værdi på skalaen til 0g netop fordi at negativ g er totalt ligegyldigt ifbm. måling af accelerationstider.

Men dig og lgs skal jo bare have noget at brokke jer over, det ser man jo gang på gang.. Ikke så meget som en hentydning af ros (uden forbehold), men den samme type bavl gang på gang. I er sgu for latterlige.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2011, 14:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
man kan også sige, at vi ser på det du viser frem. uden forbehold.
når der er noget vi ikke forstår, spørger vi ind til det. tror du ikke helt forstår, hvad der driver en side som denne. det kaldes vidensdeling.
der er intet personligt i det. alle sammen har vi brug for at lære.
du viser dine verdensrekorder frem. vi spørger hvad dette og hint betyder.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2011, 20:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
lqs skrev:
man kan også sige, at vi ser på det du viser frem. uden forbehold.
når der er noget vi ikke forstår, spørger vi ind til det. tror du ikke helt forstår, hvad der driver en side som denne. det kaldes vidensdeling.
der er intet personligt i det. alle sammen har vi brug for at lære.
du viser dine verdensrekorder frem. vi spørger hvad dette og hint betyder.
MVH søren


Hvorfor viser du ikke noget af dit eget frem herinde?

Du må have noget der er langt vildere og bedre end mit, så klog og dygtig som du er.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2011, 03:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at læs mit sidste indlæg, det om vidensdeling.
pt har jeg ikke brug for at vise noget frem, det være sig på facebook, bg eller her. sådan er vi så forskellige.
men interresen for motorer mm har vi da tilfælles. ville det være bedre ikke at stille spørgsmål?
hade du så lært at du skal gange dit navmoment op med samme faktor som dine heste?
hade du tænkt over at kurven med G påvirkningen burde gå under 0?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2011, 07:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
lqs skrev:
prøv at læs mit sidste indlæg, det om vidensdeling.
pt har jeg ikke brug for at vise noget frem, det være sig på facebook, bg eller her. sådan er vi så forskellige.
men interresen for motorer mm har vi da tilfælles. ville det være bedre ikke at stille spørgsmål?
hade du så lært at du skal gange dit navmoment op med samme faktor som dine heste?
hade du tænkt over at kurven med G påvirkningen burde gå under 0?
MVH søren


Ingen af de nævnte har du lært mig mester..

Jeg brugte 10 min på at læse dine gamle posts igennem i aftes og jeg kunne godt strikke en top 10 liste sammen over dumme ting du har sagt gennem tiden herinde.

Du er lidt for god til at pege fingre af andre, men hvor meget du egentlig tilføjer værdi til forumet stiller jeg spørgsmålstegn ved.

Du har ikke brug for at vise noget frem? Det er satme den mest kujon agtige undskyldning jeg længe har hørt! Sandheden er nok nærmere at du er bange for at dine projekter vil blive skudt i sænk af andre herinde (den med stenkastning og glashuset..)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2011, 17:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvis vi lige ser bort fra, hvad du måtte mene, om mig eller mine indlæg her...
hvor på de 8 sider er det så jeg skriver noget som helst negativt om din bil?
jeg spørger ind til hvordan man måler sådan noget, bla fordi det er spændende og nyt. jeg tillader mig også at have en mening, bla om mit syn. lad dog vær med at tage det personligt. det her er et forum hvor man kan udveksle erfaringer og meninger, ikke mere eller andet.
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team