Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 02:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2006, 20:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
wbx manden skrev:
Er der nogen som kan sige hvad dels et identitetsskift koster og dels hvad afgiften for effektforøgelse er ?
Hvad nu hvis man sætter alle de sikkerhedsmæssige dele fra en "større model" men undlader motor og alt det andet lir, så er det vel ikke identitetsskift !?

Det jeg har i planerne er at opgradere bremserne som er den eneste forskel på min og den større model (som har 180 hk).
Så burde den i vel være godkendt til 180 hk + 20% :?: :roll:

Så kan man jo snilt sætte trykladning på en 100 hk motor... :twisted:


Skal der betales ny afgift på bilen, er det afgift som hvis du lige havde hentet bilen i Tyskland. Så vidt jeg husker kan man som tommelfingerregel sige, at der skal betales 66% af hvad bilen i givet fald ville stå til salg til hos en forhandler.

Niels


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2006, 22:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
allan_84 skrev:
hvis toyota i UK har en godkendelse på den bil med de danske normer
Citat:
Før 01.01.97:
Alle biler skal have reguleret trevejs katalysator. Hvis der er foretaget
konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr, skal det dokumenteres, at bilen overholder Euro 1
(93/59/EØF eller 91/441/EØF)
.


hvis den har den med rød makeret godkendelse kan du bruge den som luftforurenings godkendelse, jaa.

men ikk sikker på hvor meget andet du kan bruge fra UK.

men hvis ham du kender har en der er synet og godkendt i DK, er det en typegodkendelse eller en godkendelse af lige nettop hans bils stel nr? for hvis der først er typegodkendt EN så er der en typegodkendelse, og den kan du bruge. den kan alle bruge.... men hvis det er en der er specielt godkendt med lige nettop hans stelnr på så hjælper det ikke, så det jo ikk en TYPEgodkendelse...

men hvis du snakker med toyota,, så skal du ikk snakke om tuning/motor ilægning osv. så spørg om typegodkendelse i forbindelse med import. så de nok lidt mere hjælpsom, tuning raver dem en pap and (undskyld udtrykket). ellers hvis du snakker godt med en syns man, så har de altså et skab/skuffe med samtlige typegodkendelser, det har jeg selv set... om du kan få en kopi af den ved jeg ikk.

hvis der ikke er nogen større model du kan låne fra som jeg har snakket om i tidliger indlæg så er det lidt et problem. men du skal nok forsøge dig med regler efter "motorskift". eller hvis du kan få omregistreret til turbo modellen som di nkammerat har..

der er dæsværre ikk nogen hulder i reglerne der hjælper dig som jeg ser det.


Jeg er ejeren af den orginale starlet turbo, der er synet og indregristreret.
Toyota danmark udlevere ikke noget typegodkendelse til nogen der bare ringer og spørger om en.
Det er ikke noget jeg tror, jeg VED det.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2006, 06:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg aner ikke om synsfolkene vil acceptere det, men en mulighed kunne være at forsøge at få en homologeringsattest via DASU. Den er endnu mere omsiggribende i sin beskrivelse end en typegodkendelse - men den koster så lige 500 bobs. Det koster dog ikke noget at ringe og spørge om de har en på den pågældende model. Det vil da være en start til at få indikeret om der findes en typegodkendelse af den.

@Finn:
Hvad med at fortælle HVORDAN den er synet og indregistreret istedet for at sprede den negative stemning?

Der er desværre for mange importører der er iskolde - skift til Peugeot - de giver fremragende muligheder for selv ret vilde projekter, ombygninger etc.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2006, 19:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
[quote="nibdk"]
Eks. var min tidligere originale Volvo 240 Turbo ikke typegodkendt i Danmark, da der blev solgt meget få, Volvo forhandleren sørgede så for at fremstille dem til syn inden de blev solgt fra nye. Sådan vil en importør dog aldrig gøre idag.

lige sådan er det gjort med en Chrysler 300C, det er den normale måde,hvis importøren regner med at sælge under 2500stk ,
Så syner man bilen, når den er helt ny


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2006, 20:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Wildert: Hvor i mit indlæg spreder jeg negativ stemning :? .
Fortæller som bare hvordan toyota danmark er.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2006, 20:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Ved at fortælle at det ikke kan lade sig gøre - trods at det har ladet sig gøre...

Hvorfor vil det være umuligt at gentage?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2006, 20:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Har da ikke sagt det ikke kan lade sig gøre at få den synet, nu må du squ stoppe.
Har sagt du aldrig får nogen type godkendelse fra toyota danmark, altså hjælp fra toyota danmark.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2006, 21:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Lad nu være med at kværulere - hvis du ikke vil sige hvordan du har klaret at få den synet, så sig dét.
Ellers kan det så ikke bare blive oplyst hvordan? Det kunne jo være der var fifs.
Det var sådan set det jeg primært har spurgt til, men i stedet har du foreløbigt anstrengt dig for ikke at svare på spørgsmålet. Hvis det er en statshemmelighed så er det fint - men ku' vi så ikke få det at vide i stedet for at man skal sidde med tilbageholdt åndedræt med en fornemmelse af ikke at være med i "klubben"...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2006, 21:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvad er det nøjagtig du vil vide, så skal jeg da gladeligt svarre efter bedste evne...
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2006, 21:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Tror sådan set bare han gerne vil vide hvordan du fik godkendt og synet din... Ville jo være ret relevant i den her forbindelse...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team