hvis toyota i UK har en godkendelse på den bil med de danske normer
Citat:
Før 01.01.97:
Alle biler skal have reguleret trevejs katalysator. Hvis der er foretaget
konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr, skal det dokumenteres, at bilen overholder Euro 1
(93/59/EØF eller 91/441/EØF).
hvis den har den med rød makeret godkendelse kan du bruge den som luftforurenings godkendelse, jaa.
men ikk sikker på hvor meget andet du kan bruge fra UK.
men hvis ham du kender har en der er synet og godkendt i DK, er det en typegodkendelse eller en godkendelse af lige nettop hans bils stel nr? for hvis der først er typegodkendt EN så er der en typegodkendelse, og den kan du bruge. den kan alle bruge.... men hvis det er en der er specielt godkendt med lige nettop hans stelnr på så hjælper det ikke, så det jo ikk en TYPEgodkendelse...
men hvis du snakker med toyota,, så skal du ikk snakke om tuning/motor ilægning osv. så spørg om typegodkendelse i forbindelse med import. så de nok lidt mere hjælpsom, tuning raver dem en pap and (undskyld udtrykket). ellers hvis du snakker godt med en syns man, så har de altså et skab/skuffe med samtlige typegodkendelser, det har jeg selv set... om du kan få en kopi af den ved jeg ikk.
hvis der ikke er nogen større model du kan låne fra som jeg har snakket om i tidliger indlæg så er det lidt et problem. men du skal nok forsøge dig med regler efter "motorskift". eller hvis du kan få omregistreret til turbo modellen som di nkammerat har..
der er dæsværre ikk nogen hulder i reglerne der hjælper dig som jeg ser det.
Jeg er ejeren af den orginale starlet turbo, der er synet og indregristreret.
Toyota danmark udlevere ikke noget typegodkendelse til nogen der bare ringer og spørger om en.
Det er ikke noget jeg tror, jeg VED det.