Volvo-Morten skrev:
Jeg har også en Volvo 240 m. eftermonteret turbo-motor, B21ET, der har 405 top, intercooler og ladetryk på ca 0,8, effekt lige på den goe side af 200 hk.
Mit spørgsmål lyder på om "A"knasten er det bedste valg at lægge i den eller er "VX"knasten valget?? Jeg har begge knastaksler på lager.
Men kan man, uden det går udover motoren, hæve kompressionen en anelse??
Til sidst:
Er der nogen muligheder for at montere tragtfilter på K-Jetronic, da det jo er lidt specielt???
Mvh
Morten
Knastaksel: Snak med UNITEK, og få lavet en knastaksel med profilen fra en T5R, eller lign.(plejer at være lagervare!) Både A og VX knasten er sugemotorknaster og ikke et godt valg. Skal du vælge mellem a og VX så er VX klart den bedste, men kun med et justerbart takthjul.
Nej, med K-jet skal du ikke hæve kompressionen. Du er lige omkring hvad der max kan vrides ud af K-jet uden at smelte ting og sager.(K-jetten i en original 240Turbo/B21ET kan give max 220hk, og så er man farligt tæt på at smelte stemplerne, grundet for lidt benz)
Nej, tragtfilter duer ikke på K-jet, medmindre du laver underdelen af din luftfilterboks om.
Har du monteret en komplet B21ET/405? Eller er det noget du har strikket sammen af sugemotorstumper?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!