Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
MS er da ganske vist mere aveanceret end "lige at klampe på". Men så er det helleikke værre.

Jeg vil vove den påstand at jeg kan demonstrere alle funktioner på MS på 20 minutter så ingen er i tvivl, og har man læst manualen(!) så bliver det endnu nemmere.

Hvis du vil give 10k for en gammel udslidt slæbbar 486 eller lidt større så kan det da godt være at jeg kan finde een til dig ;-)
MS er ikke "computertung" at danse med.

Men derfor er det alligevel sjovere med en 300mhz eller større, og du skal have en bærbar for at få max udbytte, korrekt.

MS er ligenetop for det klientel der ikke vil betale for ekperthjælpen, og lige netop det klientel der vil kunne fikse sin bil SELV.

Men som alt andet nyt så kræver det at man lige gider sætte sig ind i de forskellige funktioner, og der er MF2 helt klart mere enkelt.

Jeg kunne måske nok finde et par videoklips på nettet om andre tommelfingerbetykkede gutter der har fået MS til at køre uanset de tydeligvist ikke har en dyt forstand på skidtet :shock:

Det er heldigvist et frit land vi lever i. Hvis da ikke det var for alle de fotofælder og andet interessant isenkram der er smækket op over alt....!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Det er ikke kopi af erls mf2.Den er bedre fordi den er 3d.Det er erls IKKE. :D

Titel:
Er der ikke nogen med konkret insider viden der kan ridse op hvad ERLs MF2 kan iforhold til denne kopi, og iforhold til turbomotors version???

Der er en hulens masse forskellige teorier der kun tjener til forvirring af "pøbelen"(no offence)

MS kører 3D på baggrund af omdrejninger(xaksen) manifoldtryk(yaksen) og volumetrisk effektivitet(Zaksen).

Hvordan kører ERLs MF2??
2D.....hvilke parametre styrer det på?

Titel:
Mester Medlem

I erls mf2 bliver åbningstid ikke stører i takt med trykket stiger.Erls mf2 har faste omdrejningstal du justere på.Turbomotors stiger åbningstid sammen med tryk i manifold og det er justerbar.Dvs. du kan justere hvornår det starter feks. ved 0,1 bar og slutte med 0,5 bar hvis du kører med 0,6 bar.Turbomotors kan og justere hvilken rpm det skal starte og slutte,hvis tryk kommer ved 2500rpm,og du ikke kører længere ud end 6500rpm.Så bliver de 10 justeringsskruer fordelt over de 4000rpm.Så kan du justere benzin mængde for hver 400 rpm.Håber du forstår. :D

Titel:
dvs turbomotors er altså betydeligt mere adaptiv end ERL MF2.

Er der nogen form for justering af hvor meget forøgelse der er på karakteristikken eller er det groft sagt en ret linie den kører efter?

Titel:
Mester Medlem

Nej det stiger ret linje sammen med tryk.Prøv at se på hans hjemmeside.Der er udskrift fra en celica T23 med turbo(har lavet røtføring :D )Jeg syntes det er en meget fin momentkurve hans mf2 laver.Tror det svært at laver meget bedre.

Titel:
Har set siden.

kurven er skam ok, jeg lurede blot på om jeg kunne få lidt konkret indsigt i den måde han stiger med trykket, da jeg ved styringen er helt analog(simpelt og ganske genialt, med alm hyldevare)

Regnede også med at pulsbredden steg linært med trykket.

Groft sagt må det være sådan her(som jeg umiddelbart ser det): omdrejningerne giver en hastighed hvormed dyserne pulser. dette omdrejningstal kan sættes op i et vindue. Mapsensoren knalder en faktor på oveni og potmetrene give den sidste del.

Altså et 2,5D system. Må siges at være noget af et fremskridt ifht et rent 2d system!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time