Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2013, 14:07 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
K-FINN skrev:
John Sahl skrev:
JakobM skrev:
8800 rpm
og ny custom knast, noget ala:
ind: løft 14mm/5mm@108° duration 305°@0,1mm/270°@1mm
ud: løft 13mm/2,5mm@116° duration 295°@0,1mm/250°@1mm

alternativt ind/ud med én milimeter mindre i løft med samme centerlines og duration


Er det realistisk at gå efter så mange rpm?

Og hvor får man sådanne knaster henne, og til hvad pris?


Det vil nok kræve en del ændringer, hvis man ser på din måling.
Din nm kurve ligner et bjerg, og har problemer med og holde fyldning på motor, lige efter den har ramt max nm


Det eneste der er tilbage fra den gamle motor, er krumtap, svinghjul, og en ens motorblok, resten er nyt.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2013, 14:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det vil kræve, at der er betydeligt mere flow i din motor, hvis du skal have glæde af 8800rpm.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2013, 15:48 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
eksisterende momentkurve er påvirket af tidligere balanceforhold og knast
Jeg er ikke så nervøs for at få omdrejningerne i et nyt setup med den "hybrid" knastprofil og twin scroll med radikalt anderledes balanceforhold til flow og omdrejninger. Det er et andet flow. jeg kan skaffe knasten fjedre mv


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2013, 15:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Tror der skal mere end bare en knast og anden turbo, til og ændre nm kurve meget.
Tror der skal laves seriøs forbedringer i selve toppen også.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2013, 16:22 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
K-FINN skrev:
Tror der skal mere end bare en knast og anden turbo, til og ændre nm kurve meget.
Tror der skal laves seriøs forbedringer i selve toppen også.


Det er en helt anden top, flowet og med større indsugningsventiler end den gamle. Så den vil flowe bedre der også.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2013, 16:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Du skal bruge din bil til div trackdays, nu snakkes der om nogle peakhk, som efter min mening, er ubruglige på en bane

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2013, 16:41 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
K-FINN skrev:
Du skal bruge din bil til div trackdays, nu snakkes der om nogle peakhk, som efter min mening, er ubruglige på en bane


Blandt andet derfor jeg spørger om det er realistisk med så mange rpm?

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2013, 17:23 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Du skal sætte dit rpm efter dit ønske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2013, 18:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Bør man ikke tage længde på udstødningsmanifold rør med i beregninger, inden man bestemmer længde på indsugningsrør.

Der er mange fine regnemaskiner, men det er nok i den sidste ende, pladsen der bestemmer meget

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2013, 19:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der er mange kompromisser, men uden et ønskemål er det umuligt at ramme et kompromis uden tilfældigheder.

Momentkurven mere end antyder at flowet mangler. Uanset turbovalg kan man kun kompensere i nogen grad.

John; hvad flower toppen du har nu?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team