JakobM skrev:8800 rpm og ny custom knast, noget ala: ind: løft 14mm/5mm@108° duration 305°@0,1mm/270°@1mm ud: løft 13mm/2,5mm@116° duration 295°@0,1mm/250°@1mm
alternativt ind/ud med én milimeter mindre i løft med samme centerlines og duration
Er det realistisk at gå efter så mange rpm?
Og hvor får man sådanne knaster henne, og til hvad pris?
Det vil nok kræve en del ændringer, hvis man ser på din måling. Din nm kurve ligner et bjerg, og har problemer med og holde fyldning på motor, lige efter den har ramt max nm
Det eneste der er tilbage fra den gamle motor, er krumtap, svinghjul, og en ens motorblok, resten er nyt.
eksisterende momentkurve er påvirket af tidligere balanceforhold og knast
Jeg er ikke så nervøs for at få omdrejningerne i et nyt setup med den "hybrid" knastprofil og twin scroll med radikalt anderledes balanceforhold til flow og omdrejninger. Det er et andet flow. jeg kan skaffe knasten fjedre mv
K-FINN skrev:Tror der skal mere end bare en knast og anden turbo, til og ændre nm kurve meget. Tror der skal laves seriøs forbedringer i selve toppen også.
Det er en helt anden top, flowet og med større indsugningsventiler end den gamle. Så den vil flowe bedre der også.
Der er mange kompromisser, men uden et ønskemål er det umuligt at ramme et kompromis uden tilfældigheder.
Momentkurven mere end antyder at flowet mangler. Uanset turbovalg kan man kun kompensere i nogen grad.
John; hvad flower toppen du har nu?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!