Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Jojo, det kan da laves, og ja, det vil være lidt cool at gøre det(af samme grund har jeg en på lager nu).

Vejen frem er at bygge en transmission controller og lade den snakke med en ombygget MS3 via CAN bus.
Men det er desværre noget mere kompliceret end den meget enkle styring ham du linker til laver. Jeg tror jeg prøver til med helt simpel on-off styring først og ser hvor meget den skaber sig med det.

Et ikke helt ubetydeligt problem bliver at få stallspeed højt nok op.
Jeg antager at lexus gearkassen har en stallspeed bag en lavkomp 4cyl helt nede under 2000rpm. Hvis det er tilfældet, så bliver afsættet ikke noget at skrive hjem om, dvs dårlig 60fod....

Det betyder så moddet konverter($$)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Gert Mertz kører jo med en opsætning ala den du vil lave så måske du kan få lidt tips ud af ham.
Han kører med en opgraderet supra tt auto-gear, med en anden converter med et højere stall-speed, som så bliver styret af en aftermarket elektronisk enhed.
Men som du selv skriver så koster det $$$ at lave sådan en opsætning, men sådan er det jo at lege med sådanne projekter ;-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
..............................Powerglide :gnaek:

Jeg snakkede lidt (en del) frem og tilbage med Andy Frost, om at preppe en Lexus kasse til drag formål,

Han mente det ville være spild af tid og penge, og at en sådan kasse aldrig vil kunne holde til nogen form for seriøs tuning.

På det tidspunkt snakkede vi om 7-800 hk,,hvor målet idag er mellem 1000-1200 hk, så er ret glad for at jeg droppede den ide

Titel:
Moderator

m power skrev:
Gert Mertz kører jo med en opsætning ala den du vil lave så måske du kan få lidt tips ud af ham.
Han kører med en opgraderet supra tt auto-gear, med en anden converter med et højere stall-speed, som så bliver styret af en aftermarket elektronisk enhed.
Men som du selv skriver så koster det $$$ at lave sådan en opsætning, men sådan er det jo at lege med sådanne projekter ;-)

Projektet er ikke så seriøst endnu, jeg går bare og pusler lidt med tanken om et manuel skiftet elektrisk automat gear i en gammel 240.

Det der trækker er nok udfordringen i at samle/bygge et elektrisk automatgear om så det skifter snabt og have gearet og motoren linket elektrisk.

En powerglide kan købes til formålet langt nemmere og langt billigere.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jeg lavede nogle gearvælger-styringer for nogle år siden, dengang brugte jeg små plc'er, men har siden været igang med Arduino.

For hurtigere og mere sprødt skifte, kan du fjerne/formindske akkumulatorenes virkning, de sidder der for at give et blødere og dermed langsommere skift.

Hvis du ikke allerede har fundet pinout, har jeg det liggende et sted, jeg har også en udemærket guide til, at få den til at skifte hurtigere/hårdere.

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time