Hartmann skrev:
HenrikGM skrev:
Tænker at det kabelmod måske kan være lavet i forbindelse med skift til AEM motorstyringen.
Du kan nok læse om det i et originalt ledningsnetdiabgram. Tror din motor oprindeligt kører COP, og AEM bygger den om til wasted spark.
Nogle gang byder det på problemer at bygge wasted om til COP, kun FYI.
hej henrikGM
Ja det har jeg tænkt på, skal man tage det som noget positivt hvis den er bygget om til wasted-spark ?
og hvad problemer kan man støde ind i ?
FYI ..den må du lige forklare

Du støder ofte i den udfordring at wasted spark på COp spoler tvinger spolerne til at gniste dobbelt så tit.
Det fører så til vanskeligheder med at få energi nok i gnisten og/eller sære udsættere.
Bemærk jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre, men jeg siger det er en unødig fejlkilde. Kunne ikke drømme om at lave wasted på den måde, uden at scope spolerne(for at se om det er tid/energi nok)
Men wasted er meget lettere at montere. Ingen second-trigger, simplere opsætning, osv.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!