Hjælp til tændspole lednings fusk på 2jz-gte

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Hartmann
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Geografisk sted: Holstebro

#21 Indlæg af Hartmann »

ae86 skrev:
HenrikGM skrev:Tror din motor oprindeligt kører COP, og AEM bygger den om til wasted spark.

Nogle gang byder det på problemer at bygge wasted om til COP, kun FYI.


Besvær ved ombygning af wasted til cop burde være åbenlyst (hvis man ved hvad cop og wasted er) .. men mener du ikke cop til wasted i ovenstående ??


har ikke 100% styr på hvad det er .. kun at den gnister 2 gange og at AEM har kørt sådan på de første styringer

men hvad det gør "godt" for ved jeg ikke rigtigt .. men er på jagt :reading: :grin:
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#22 Indlæg af Runesm »

Hartmann - læs lige den private besked jeg har sendt til dig :) Ved hvem der har lavet den bil der
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#23 Indlæg af HenrikGM »

Hartmann skrev:
HenrikGM skrev:Tænker at det kabelmod måske kan være lavet i forbindelse med skift til AEM motorstyringen.

Du kan nok læse om det i et originalt ledningsnetdiabgram. Tror din motor oprindeligt kører COP, og AEM bygger den om til wasted spark.

Nogle gang byder det på problemer at bygge wasted om til COP, kun FYI.


hej henrikGM

Ja det har jeg tænkt på, skal man tage det som noget positivt hvis den er bygget om til wasted-spark ?

og hvad problemer kan man støde ind i ?

FYI ..den må du lige forklare :reading:


Du støder ofte i den udfordring at wasted spark på COp spoler tvinger spolerne til at gniste dobbelt så tit.
Det fører så til vanskeligheder med at få energi nok i gnisten og/eller sære udsættere.

Bemærk jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre, men jeg siger det er en unødig fejlkilde. Kunne ikke drømme om at lave wasted på den måde, uden at scope spolerne(for at se om det er tid/energi nok)

Men wasted er meget lettere at montere. Ingen second-trigger, simplere opsætning, osv.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar