Sugeheste styrer og det gør de fordi en turbomotor vil tøve en lille smule mere. En 200 hests sugemotor vil ikke have så stort et moment som en 200 hestes turbomotor, men de er nemmere tilgængelige og det gør bare en rigtig stor forskel. Selv med meget moderne teknik kan turbomotoren ikke være med. Det klassiske eksempel er hvis du sætter en 250 hestes Honda S2000 op mod en 250 hestes Focus ST turbo. På en kvartmil er Honda´en 5 tiende dele hurtigere..
Nu skal det siges at jeg har 100% respekt for en ordentlig turbomotor, det rykker simpelthen, og jeg har selv haft Volvo 245 2,3 turbo ic, og en Volvo 850 R turbo, så intet ondt ord om turboladning.
Men skulle jeg bygge en motor fra bunden af som skulle tunes ville jeg vælge NA tuning. Især pga de Danske regler på området omkring syn osv. Det er meget nemmere at overtale Hr Synsmand når man har en sugemotor end hvis der er propel på, så har de en tendens til at stejle