bmw e30 2.9 M20 idéer og gode råd
Redaktør: Moderatorer
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
møffe skrev:der er gået lidt for meget mode i turbo, en god NA motor er ikke helt dum på gaden.
Det syntes jeg har været sådan i lang tid
Men 200 rigtig gode sugeheste med 3 Dellorto´er på ræd og række, skarp knast og en korrekt indstillet platintænding, det rykker simpelthen så fantastisk dejligt
Mvh
Ruben
Ruben
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
r_uldal skrev:møffe skrev:der er gået lidt for meget mode i turbo, en god NA motor er ikke helt dum på gaden.
Det syntes jeg har været sådan i lang tidJeg holder mig til sugemotorer, det er "the old way" og det holder altså. Det fede ved sugemotorer er at de er meget tilgivende så længe man holder sig under de 100hk pr liter volumen sådan ca. Over det så begynder meget små ting at spille ind.
Men 200 rigtig gode sugeheste med 3 Dellorto´er på ræd og række, skarp knast og en korrekt indstillet platintænding, det rykker simpelthen så fantastisk dejligtOg så kan 200 turboheste ikke følge 200 sugeheste til sokkeholderne
![]()
![]()
ja sug er da meget sjovt har selv haft 300suge hk, men har man først kørt med mange turbo hk så skal der sku noget af en sugemotor til at imponere mig.
Jeg vil dog sige at min kammerats corvette Z06 med 600 suge hk er noget af det mest brutale jeg har prøvet
- Gearhead
- Medlem
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: 29 apr 2011, 17:25
- Geografisk sted: KBH
Jeg fik en tur i min kammerat´s chevelle med 822 sug hk og har aldrig prøvet noget ligende .... en turbo bil vil aldrig kunne matche den kvikke speeder respons og den brutale kraft helt fra bunden af.
Har selv fået bygget en sug motor med 752 hk og 992 Nm som bare venter på at blive skudt af for første gang
Har selv fået bygget en sug motor med 752 hk og 992 Nm som bare venter på at blive skudt af for første gang
YOU LIFT YOU LOSE
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Gearhead skrev:Jeg fik en tur i min kammerat´s chevelle med 822 sug hk og har aldrig prøvet noget ligende .... en turbo bil vil aldrig kunne matche den kvikke speeder respons og den brutale kraft helt fra bunden af.
Har selv fået bygget en sug motor med 752 hk og 992 Nm som bare venter på at blive skudt af for første gang
billeder
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
Sugeheste styrer og det gør de fordi en turbomotor vil tøve en lille smule mere. En 200 hests sugemotor vil ikke have så stort et moment som en 200 hestes turbomotor, men de er nemmere tilgængelige og det gør bare en rigtig stor forskel. Selv med meget moderne teknik kan turbomotoren ikke være med. Det klassiske eksempel er hvis du sætter en 250 hestes Honda S2000 op mod en 250 hestes Focus ST turbo. På en kvartmil er Honda´en 5 tiende dele hurtigere..
Nu skal det siges at jeg har 100% respekt for en ordentlig turbomotor, det rykker simpelthen, og jeg har selv haft Volvo 245 2,3 turbo ic, og en Volvo 850 R turbo, så intet ondt ord om turboladning.
Men skulle jeg bygge en motor fra bunden af som skulle tunes ville jeg vælge NA tuning. Især pga de Danske regler på området omkring syn osv. Det er meget nemmere at overtale Hr Synsmand når man har en sugemotor end hvis der er propel på, så har de en tendens til at stejle
Nu skal det siges at jeg har 100% respekt for en ordentlig turbomotor, det rykker simpelthen, og jeg har selv haft Volvo 245 2,3 turbo ic, og en Volvo 850 R turbo, så intet ondt ord om turboladning.
Men skulle jeg bygge en motor fra bunden af som skulle tunes ville jeg vælge NA tuning. Især pga de Danske regler på området omkring syn osv. Det er meget nemmere at overtale Hr Synsmand når man har en sugemotor end hvis der er propel på, så har de en tendens til at stejle
Mvh
Ruben
Ruben
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
møffe skrev:ford har ingen focus ST med 250hk, de har 225hk og har honda s2000 ikke 240hk
fodnote
Honda S2000 har 250 på det amerikanske markede. Men det sat til side har jeg aldrig påstået at en ST har 250hk fra fabrik
Mvh
Ruben
Ruben
- Gearhead
- Medlem
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: 29 apr 2011, 17:25
- Geografisk sted: KBH
møffe skrev:Gearhead skrev:Jeg fik en tur i min kammerat´s chevelle med 822 sug hk og har aldrig prøvet noget ligende .... en turbo bil vil aldrig kunne matche den kvikke speeder respons og den brutale kraft helt fra bunden af.
Har selv fået bygget en sug motor med 752 hk og 992 Nm som bare venter på at blive skudt af for første gang
billeder
Hvad vil du se billeder af .. ?
YOU LIFT YOU LOSE