Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2008, 21:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Slavteren skrev:
luske skrev:
oh jo som finn også lige understreger så kan du ikke slibe dig til 3mm mere løftehøjde da man som regel sliber ex. 1,25 mm af bagsiden og så sliber ex. .25mm af toppen for at få en bredere profil (duration) på knasten

så jo det er stadig en nødløsning hvis ikke der er kød nok på dine std.knaster til at slibe dem
MVH Luske


igen er ikke alle tilfælde ens. biler med vippearme har en udveksling i dem, og i de fleste tilfælde vinder du ikke kun det højere løft fra knasten + udvekslingen, men også også et højere udveksling i vippearmene pga den lavere bagside. igen et parktisk tilfælde fra min honda zc1 motore. Og så igen, er det maksimale løft jo absolut ikke ensbetydende med den optimale knast til den specifikke motor.

jeg siger stadig ikke at det altid er den optimale løsning, men det er stadig heller ikke pr. automatik en nødløsning.

lidt som at påstå at turbo-tuning er en nødløsning fordi man ikke gidder na tune...


Mange gange bliver en sleben knast "spids" og ikke æggeformet.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2008, 06:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg kørte nogle år med en slebet Westspeed-knast i min Golf GTi - ingen problemer.
Jeg kørte ikke mange kilometer, men stort set alle af dem var "in anger" :-).

Som det nævnes er der normalt ikke de store problemer med det - det eneste er at virkeligt radikalt anderledes profiler, kan typisk ikke lade sig gøre. Sådan er det bare...
Men til moderat gadetuning kan det oftest sagtens lade sig gøre, og være en fuldgod løsning. Særligt hvis man har vippetøj og/eller hydrauliske løftere, og der ikke pilles heeelt vildt meget ved løftet.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team