luske skrev:
oh jo som finn også lige understreger så kan du ikke slibe dig til 3mm mere løftehøjde da man som regel sliber ex. 1,25 mm af bagsiden og så sliber ex. .25mm af toppen for at få en bredere profil (duration) på knasten
så jo det er stadig en nødløsning hvis ikke der er kød nok på dine std.knaster til at slibe dem
MVH Luske
igen er ikke alle tilfælde ens. biler med vippearme har en udveksling i dem, og i de fleste tilfælde vinder du ikke kun det højere løft fra knasten + udvekslingen, men også også et højere udveksling i vippearmene pga den lavere bagside. igen et parktisk tilfælde fra min honda zc1 motore. Og så igen, er det maksimale løft jo absolut ikke ensbetydende med den optimale knast til den specifikke motor.
jeg siger stadig ikke at det altid er den optimale løsning, men det er stadig heller ikke pr. automatik en nødløsning.
lidt som at påstå at turbo-tuning er en nødløsning fordi man ikke gidder na tune...
Mange gange bliver en sleben knast "spids" og ikke æggeformet.