BrianC skrev:
Prøv at snakke med Bruno Hansen Motorsport, en kammi fik lavet en 1,9rs-turbo. Standard turbo og ca 1 bars tryk gav lige under 200hk/280nm.
1 bar på ~2L 4cyl motor (Jeg er ikke faldet og har slået hoved endnu (oversat for de "få" ford folk som stadigt sidder måbende og ikke har fattet hvad jeg mener med det.. så er jeg ikke inde i ford termologier og derfor ikke sikker på om det er en 8v eller en 16v (begge crossflow) der omtales her) ....
anyway .. hvis det er en 16v 4 cyl ~2L så "burde" den vel snarre lægge lige på den anden side af en 200hk med 1 bars ladetryk og hvis det er en 8v crossflow så "burde" den vel også være meget tæt på en 200 hvis ikke den nærmer var på en 200+ hk ... ? hvor stor en Ic (hvad er din kami's ladetryks temp) sidder der på en 1.9 RS turbo og har i overvejet en knast fra en N/A ford 1.6'er (N/A plejer at være lidt skrappere)
og hvilken turbo sidder der på den, er det 1.6'erens std turbo?? .. hvis det er så kunne det være at den var kommet en del udover dens arbejdsområde (helt derud hvor den bare bliver til en varme pumpe)
Hvis turboen er for lille og for det meste bare varmer luften så kan det nok betale sig at finde nummeret større .. oftest vil den levere samme effekt ved et lidt lavere ladetryk ~.80-90 psig
Bare lige for en ordens skyld så køre RST og XR3i med samme knast, dog er knasthjulet på Rst det samme som på en 1.3