Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008, 09:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 maj 2006, 22:03
Indlæg: 105
Geografisk sted: Randers Egnen
C.Sørensen skrev:
ja det kunne være kanont med en face to fact snak om MS på
en Rst
jeg bor i øster tørslev




Jeg er fra Skørring / Mørke :P

_________________
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 13:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
ae86 skrev:
BrianC skrev:
Prøv at snakke med Bruno Hansen Motorsport, en kammi fik lavet en 1,9rs-turbo. Standard turbo og ca 1 bars tryk gav lige under 200hk/280nm.


1 bar på ~2L 4cyl motor (Jeg er ikke faldet og har slået hoved endnu (oversat for de "få" ford folk som stadigt sidder måbende og ikke har fattet hvad jeg mener med det.. så er jeg ikke inde i ford termologier og derfor ikke sikker på om det er en 8v eller en 16v (begge crossflow) der omtales her) ....
anyway .. hvis det er en 16v 4 cyl ~2L så "burde" den vel snarre lægge lige på den anden side af en 200hk med 1 bars ladetryk og hvis det er en 8v crossflow så "burde" den vel også være meget tæt på en 200 hvis ikke den nærmer var på en 200+ hk ... ? hvor stor en Ic (hvad er din kami's ladetryks temp) sidder der på en 1.9 RS turbo og har i overvejet en knast fra en N/A ford 1.6'er (N/A plejer at være lidt skrappere)

og hvilken turbo sidder der på den, er det 1.6'erens std turbo?? .. hvis det er så kunne det være at den var kommet en del udover dens arbejdsområde (helt derud hvor den bare bliver til en varme pumpe)

Hvis turboen er for lille og for det meste bare varmer luften så kan det nok betale sig at finde nummeret større .. oftest vil den levere samme effekt ved et lidt lavere ladetryk ~.80-90 psig


Bare lige for en ordens skyld så køre RST og XR3i med samme knast, dog er knasthjulet på Rst det samme som på en 1.3

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team