makzimuz skrev:
sådan som jeg læser det skal egnethed ikk dokumenteres, men er der imod en vurdering... Er der rigtigt?
nej.
klyfax skrev:
Hvordan for du type godkendelsen fra andre end importøren?
jo, men det jo ikk noget hemmeligt, forbudt eller noget som du ikke må få fat i jo, selv mange autoriserede bilforhandler har sådan nogle liggende, det jo en standart type attest som er om en bil model ikke lige nettop DIN bil jo. jeg har fx et par stykker til golf og scirocco liggende som jeg selv har fået fat i, uden det ville problem
Citat:
Eftermonteret turbo, er over 20% grænsen, og så er det konstruktive ændring,
ja, det er rigtigt
Citat:
og så skal bilen over holde de nyeste luftforurenings- støj- og egnet godkendelser!
nej det forkert, de skal over holde de regler der var da bilen blev taget i brug eller da fra først registrering, hvis det skulle overholdes så skulle der jo 2katalysator på med E-OBD, aktiv kul, evap. osv..
Citat:
Altså kan man ikke bruge din metode, hvis vi er helt hundret procent teknisk.
jooo, det eneste jeg ikke har snakket om er støj, og her er min holdning at man snakker med den lokale syns man, min lokale siger at hvis jeg kommer med en bil der efter deres lytning lyder som alm. biler gør, altså ikke larmer som en dragster.. så er den ok. det er det eneste jeg ikke har kigget på i nu med regler, og derfor ikke ved om der er huller
Citat:
At syns manden siger noget andet, kan du ikke bruge til noget, da vær syns mand har vær sin metode at fortolke reglerne på.
det lige nettop der for at du skal snakke med SYNS LEDEREEN, og gerne inden du kaster dig ud i dit projekt..
Citat:
Lad os tage det efter din metode.
Egnethed, du skal bare bruge en typeattest, på det pågældene. Det er rigtigt.
Luftforurening, skal kunnes dokumenteres, dog ikke hvis bilen er FØR 89.
Støj, hvad gør du her? Det kan være det står på godkendelsen, lige som luftforurening.
Men hvis du tager alt fra en større model, er der ikke tale om konstruktive ændring, men ID skifte. Og her skal du så betale den manglede afgift op til den større model.
jaa det rigtigt, men der jo ikk nogen der har snakket om afgift, afgift skal man jo selvfølgelig betale, men det bedste ved afgift er jo at det bare noget man betaler, de jo ligeglade med din bil kan synes eller om den overholder nogle regler osv.. men på ældre biler er det jo heller ikk noget vildt jo, det et sympolsk beløb næsten.
Citat:
Man slipper altså ikke for at betale afgift ved eftermonteret turbo!
men du skal ikk gøre det mere besværligt end det egentlig er.. tag en ting af gangen, så det nemmer.