supra. skrev:
mener du ikke at effekten bliver bedre ved det Finn? man skulle bare mene at den så vil have træk på næsten alle omdrejningerne. jeg har ikke fundet kompressoren endnu, men turboen er en gt2876. kompressoren vil jo køre med rundt og stadig trække luft igennem til turboen når den ikke selv lader mere. luftfilteret er fra en m3, hvor der skal tragt på så der kommer tryk på derfra også.
Mvh Carsten
En seriekoblet løsning er fint til monstertryk, men hvorfor dog det?
Nu ved jeg ikke hvad effektmålet er, men dit turboladervalg antyder at det er ret moderat. Har du et mål?
Når du seriekobler, så skal du jo ud og finde en kompressor der flower den fulde mængde luft. Prøv lige at sætte et effektmål op, og undersøg så hvad den kompressor egentligt koster. Det kan være projektet allerede er strandet her.
Der findes beskrivelser af lign system i feks Graham Bells bog. måske værd for dig at se nærmere på inden du flyver ud i at lave rørføring en hel vinter
Du skal nok have det ret gennemtænkt, ellers bliver der nemt meget af dette:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!