Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2004, 13:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Den kan nemt suge fjederen tilbage. nu har jeg pillet sådan nogle skiver der var inden i den så fjederen er blevet løsere. Nu ken den godt luft ud men den er meget meget langsom og det er et langt piiiiiiiifffffffffftttttttttttttttt og det er ikke rat højt. jeg vil ha et hurtigt piiifffttt og det skal være højt meget højt :D

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2004, 15:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
Anders skrev:
Den kan nemt suge fjederen tilbage. nu har jeg pillet sådan nogle skiver der var inden i den så fjederen er blevet løsere. Nu ken den godt luft ud men den er meget meget langsom og det er et langt piiiiiiiifffffffffftttttttttttttttt og det er ikke rat højt. jeg vil ha et hurtigt piiifffttt og det skal være højt meget højt :D


Så skal du nok skrue op for trykket og vælge en anden BOV. :)

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2004, 16:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Du siger at dit hul til bov'en kun er 12 mm. Jeg vil mene at hullet burde være lige så stort som studsen på bov'en.
Hvad kører du med i ladetryk?

Jeg har selv lavet en bov. På den kan jeg ikke selv suge stemplet op. Min bil køre med 0,6 og kan sagtens "skyde". Ved lavt lade tryk reagerer den stadig hurtigt og præcist. Prøv at gøre det hul større=)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2004, 18:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
david skrev:
Du siger at dit hul til bov'en kun er 12 mm. Jeg vil mene at hullet burde være lige så stort som studsen på bov'en.
Hvad kører du med i ladetryk?

Jeg har selv lavet en bov. På den kan jeg ikke selv suge stemplet op. Min bil køre med 0,6 og kan sagtens "skyde". Ved lavt lade tryk reagerer den stadig hurtigt og præcist. Prøv at gøre det hul større=)


jeg kører med 1bar. men jeg må prøver at lave det hul størere

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2004, 22:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Ja prøv det. Så burde du også lægge de der skiver i bov'en igen sådan at fjederen bliver lidt starmmere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2004, 22:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Ja prøv det. Så burde du også lægge de der skiver i bov'en igen sådan at fjederen bliver lidt starmmere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2004, 22:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Ja jeg vil prøve at lægge den ene skive i igen så den bliver lidt strammere

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2004, 19:45 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 68
Geografisk sted: Regstrup
hej david, hvad fjeder har du brugt til den bov du selv har lavet.. jeg går og tænker på at lave en bov selv.. hvilken dimensioner har du brugt

_________________
/Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2004, 22:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Min fjeder måler Ø50x45. og hvis jeg trykker den sammen på en vægt skal der ca 12 kg til at trykke den i sammen, ikke helt men næsten sammen. Mit stempel er Ø51x20. Stemplet skal vandre 17 for at gå HELT fri af hullerne. Fjederen har jeg taget fra nogle gamle kasserede mekaniske akseltætnnger på arbejdet. Bare skriv hvis der er andet.=)


Vedhæftede filer:
DX330013.JPG
DX330013.JPG [ 111.27 KiB | Vist 283 gange ]


Senest rettet af david 24 apr 2004, 21:37, rettet i alt 1 gang.
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2004, 22:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Her er lige et billede hvor den er i stumper


Vedhæftede filer:
DX330016.JPG
DX330016.JPG [ 136.04 KiB | Vist 290 gange ]
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team