Secret power blowoff

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#11 Indlæg af Anders »

Den kan nemt suge fjederen tilbage. nu har jeg pillet sådan nogle skiver der var inden i den så fjederen er blevet løsere. Nu ken den godt luft ud men den er meget meget langsom og det er et langt piiiiiiiifffffffffftttttttttttttttt og det er ikke rat højt. jeg vil ha et hurtigt piiifffttt og det skal være højt meget højt :D
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Claus Gundersen
Senior Medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af Claus Gundersen »

Anders skrev:Den kan nemt suge fjederen tilbage. nu har jeg pillet sådan nogle skiver der var inden i den så fjederen er blevet løsere. Nu ken den godt luft ud men den er meget meget langsom og det er et langt piiiiiiiifffffffffftttttttttttttttt og det er ikke rat højt. jeg vil ha et hurtigt piiifffttt og det skal være højt meget højt :D


Så skal du nok skrue op for trykket og vælge en anden BOV. :)
En gang turbo, altid turbo !
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#13 Indlæg af david »

Du siger at dit hul til bov'en kun er 12 mm. Jeg vil mene at hullet burde være lige så stort som studsen på bov'en.
Hvad kører du med i ladetryk?

Jeg har selv lavet en bov. På den kan jeg ikke selv suge stemplet op. Min bil køre med 0,6 og kan sagtens "skyde". Ved lavt lade tryk reagerer den stadig hurtigt og præcist. Prøv at gøre det hul større=)
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#14 Indlæg af Anders »

david skrev:Du siger at dit hul til bov'en kun er 12 mm. Jeg vil mene at hullet burde være lige så stort som studsen på bov'en.
Hvad kører du med i ladetryk?

Jeg har selv lavet en bov. På den kan jeg ikke selv suge stemplet op. Min bil køre med 0,6 og kan sagtens "skyde". Ved lavt lade tryk reagerer den stadig hurtigt og præcist. Prøv at gøre det hul større=)


jeg kører med 1bar. men jeg må prøver at lave det hul størere
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#15 Indlæg af david »

Ja prøv det. Så burde du også lægge de der skiver i bov'en igen sådan at fjederen bliver lidt starmmere.
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#16 Indlæg af david »

Ja prøv det. Så burde du også lægge de der skiver i bov'en igen sådan at fjederen bliver lidt starmmere.
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#17 Indlæg af Anders »

Ja jeg vil prøve at lægge den ene skive i igen så den bliver lidt strammere
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#18 Indlæg af Martin_pedersen »

hej david, hvad fjeder har du brugt til den bov du selv har lavet.. jeg går og tænker på at lave en bov selv.. hvilken dimensioner har du brugt
/Martin
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#19 Indlæg af david »

Min fjeder måler Ø50x45. og hvis jeg trykker den sammen på en vægt skal der ca 12 kg til at trykke den i sammen, ikke helt men næsten sammen. Mit stempel er Ø51x20. Stemplet skal vandre 17 for at gå HELT fri af hullerne. Fjederen har jeg taget fra nogle gamle kasserede mekaniske akseltætnnger på arbejdet. Bare skriv hvis der er andet.=)
Vedhæftede filer
DX330013.JPG
DX330013.JPG (111.27 KiB) Vist 528 gange
Senest rettet af david 24 apr 2004, 22:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#20 Indlæg af david »

Her er lige et billede hvor den er i stumper
Vedhæftede filer
DX330016.JPG
DX330016.JPG (136.04 KiB) Vist 535 gange
Besvar