Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 19:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Morten VJ skrev:
Jakob Hansen skrev:
...og grunden til at det er mest optimalt at placere BOV´en så tæt på spjældet så muligt, er at det er her vakumet først opstår. :wink:

No Way!!!
Boven et vel forhåbentlig tilsluttet manfolden efter gasspjældet med en tynd slange, da det er dette der styrer dens funktion.
Teorien bag at flytte den så tæt på gasspjældet som muligt er attrykket i intercooleren og rør frem til gasspjældet ikke skal ændre retning, og dermed får man en hurtigere trykreduktion i indsugnings systemet inden gasspjældet.

MVH

Morten


Jeg ved ikke lige hvad jeg tænkte på, der skulle selvfølgelig have stået overtryk istedet for vakum.

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2004, 00:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Kører pt. med en ganske almindelig menbran bov, men det er snart slut. Den gør luftmængde måleren åndsvag..

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2004, 19:18 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
hej venner.. så da virker en blow off ventil... stor slange før gasspjældet, til ud ligning af tryk, lille slange styre slange( vakuum) ved evt. gear skifte og fuldt lade tryk.. spjæld lukkes, stort vakuum efter spjæld ca -0,8(påløb, høje omdr motor, spjæld lukket) og højt tryk før spjæld. turboen kommer meget langt ned i omdr. kan komme så langt ned at det evt. bliver turbo tøven.. så kommer det ,vakuum trækker nu i ventil og leder tryk ud, via ventil( pist lyd kommer). turbo for bliver i højre omdr. og der for kommer der hurtiger lade tryk, ved sjæld åbning igen..kort sagt hurtiger respons mellem gear skifte.. håber det er forståeligt


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team