Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 mar 2025, 03:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2003, 20:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
:?: Hmm... Ikke over 0,3 bar også evt. ikke kunne levere benzin nok??? Min motor er kun på652cc. (ikke 2liter) hvad med benzin tryk til karburatoren? (jeg tror ikke jeg er helt med, har det noget med at den er vacuum styret??)
Den turbo jeg har kan pt. ikke justeres, og den giver ca 0,6 bar.

Så er der kun valget mellem Strombergen (den er dejlig enkel)og så den dobbelt Delòrto (den er skide go' ,men der er sku mange dyser i den) jeg køre med nu (bare som suge motor)

att. Gæst. Så kommer jeg fra en lille by mellem horsens og vejle.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Stromberg
Indlæg: 17 dec 2003, 11:43 
Hej Lars!


0,6bar siger du...Der tror jeg ikke Stromberg kan være med, ikke uden en eller anden form for tilskudssystem.


Problemet har ikke så meget at gøre med at den er vacuum styret. Den virker ved at ved sug dannes undertryk over membranen, som så løfter stemplet, og ved tryk dannes overtryk under membranen og stemplet løftes. kort sagt den virker begger veje.

Grunden til den manglende benzin ligger mere i at Karburatoren giver mere og mere benzin jo større flowet bliver, men den kan ikke mærke forskel på om flowet over den er ved atm. tryk (altså sugemotor) eller feks. 0,6bar (turbo). Så hvis du har et flow på feks. 8kubikmeter luft ved atm. tryk eller 0,6bar så giver den den samme mængde benzin. og der er jo behov for meget mere ved 0,6bar end atm. tryk, den kan den bare ikke "mærke" den kære stromberg.


Med hensyn til benzintrykket så skal det jo stige tilsvarende ladetrykket, der er det at mont en benzintryksregulator på returen. Så ved 0,0 i ladetryk ca. 0,3i benzintryk, ved 0,3i ladetryk 0,6 i benzin og 0,6 i ladetryk, 0,9 i benzintryk. Logisk nok :wink:

jeg mener at kunne huske at volvoerne kørte med ca 0,3bar turbotryk og det virkede fint. Da jeg kørte med den, på min mazda 1500ccm. med eftermont, turbo, kunne den ikke være med ved 0,5bar. Så jeg tror umiddelbart at 0,6 også vil blive et problem, men som du selv er din motor lille, jeg tror dog stadig at det halter ved 0,6.


Har du ikke wastegate på turboen :?:

Mvh. Stadler


Top
  
 
 Titel: Re: Stromberg
Indlæg: 17 dec 2003, 18:51 
Hej.
Hvis du ville ofre lidt mere i den kom jeg til at tænke på at gadberg motorimport. har en kompressor med kab på den kunne måske være go at få fat i. Måske en 2cv med kompressor det lyder da også godt eller bare kab.
Hvis du brænder motoren af har jeg en liggende.
Mvh lars


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2003, 21:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Ok, mange tak, så blev jeg lidt klovere. Tror at jeg lige den på hylden, og satser på en af de andre karburatore.

Til turbo projektet har jeg alerrede lavet alle manifoldene, mangler bare to olie slange og en karburator. Så er den kørende, motoren er også næsten klar.

Kompresor??? :? Hmmmm... :roll: . :twisted: :twisted: Det lyder sjovt i mine øre, hvad skal man give for sådan en??? (har du flere detaljer på den??)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2003, 22:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Det ned motore, så har jeg bare nede i kælderen stående en 5-6 stk. Og så ligger projekt motoren ude i baggage rummet af min nu værende vinter bil(83´ Saab 900)


Jeg glemte foresten at regne fjernlageret med :wink:

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2003, 22:48 
Hej Igen!


Jeg kan forstå på dig at du allerede er blevet træt af Stromberg karburatoren. :(

Nå Ja. Skriv du endelig hvis der er noget. Hvis du nu kommer i tanke om at bruge Dellortoen så Kan den ikke fungere ved tryk, Det er kun nogle få i den serie der kan. Til gengæld er den fin på sugesiden, så er der bare det med undertrykket i kompressorhuset du taler om...Ved ikke om det er et problem det fungerer andre steder.

Bare husk at en intercooler er udelukket hvis du suger igennem karburatoren.


Held og lykke til

Mvh Stadler.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2003, 23:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Smider lige et link.. :?

http://www.student.uwa.edu.au/~smccask/escort/drawthru.html

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2003, 19:42 
Hej
Jeg ved ik hvad han tager for en kompressor. Men den sidste jeg købt ved ham gave jeg 2500 også fik jeg også en intercooler med også fik jeg at vide at jeg bare kunne få dem byttet hvis de ik virkede. Men hvis du snakker pænt med ham kan du måske få den billigt den kab han har siddende på den ene kompressor troer det er en tryk kab men er langt fra sikker men prøv at ring til ham 75876630
Mvh Lars


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2003, 09:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Du misforstår mig. Jeg er ikke blevet træt af strombergen, men jeg er bange for at den måske kan lave problemer, hvis jeg ikke kan lade mere end 0,3 bar.

Med hensyn til kompressoren skal lige se hvor mange penge jeg får brugt i julen, og hvor mange jeg får i jul/fødselsdags gave.
Men detlyder sku sjovt!!!!

Vender tilbage til projektet i det nye år, får ikke tid til at kikke på det i hjuleferien (hi hi forstod i den)

På nu værene tidspunkt siger jeg mange tak.

Ps. ved lægger lige et billede af en gal englænders Turbo 2cv. (den har over 70Hk. og hjemme bygget sprøjt. Og den er til gade brug)

Mvh. Lars E


Vedhæftede filer:
turbo_engine_top.jpg
turbo_engine_top.jpg [ 47.82 KiB | Vist 747 gange ]

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jul 2004, 15:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Ja hej, så er turbo projektet skudt lidt igang igen.
Har lige stået og med den stromberg karburator igen, det er næsten synd det med ikke over 0,3 bar (det er jo slet ikke nok :twisted: :twisted: ), for det passer ellers skide godt med rør føringen.

Evt. hvad vil MS boks koste??? har dyser, tenp. følere, spjældhus m. TPS føler og et par aldmindelige landa følere (komplet topstykke fra en kadett 1,8 GTE m. lednings net). Mangler bare en box , benzin pumpe og evt en benz regulator.

Skal også havde fundet ud af noget med en intercooler, der er sku bare ikke nogle gode steder at placere den, vil hest ikke havde den over motoren pga. varme fra motoren. Turbo og rør føring går hendover motoren, lidt som den på billedet. Ellers må jeg nøjes med vand indsprøjtning til at starte med.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team