Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 02:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 26 jul 2002, 18:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
1: turbo = afgift!
2: konvitionel tuning lyder bedre!
3: det kan ikke bruges hvis man skal køre manøverprøver!
4: hvis bilen er sat godt op, så er den lige så hurtig som en med turbo! på alle måder bortset fra tophastighed!

derfor ville jeg hellere gå ud og købe de andre småting! det koster alligevel det samme som hvis jeg skulle købe en turbo-motor der virker!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2002, 18:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg havde på et tidspunkt en xr2 som var tunet på den måde du beskriver på nær at toppen ikke var beardet ellet planet, og den havde 130hk på rullefelt så det med 125-130hk er ikke helt usandsynligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2002, 19:06 
Kan egentlig slet ikke forstå hvorfor du spurgte til at begynde med, det lyder jo som om du har alle svarene selv.... du skal jo nok stå tidligt op hvis du vil tune konventionelt og opnå samme moment ved samme o/min som en turbo motor:-P


Top
  
 
Indlæg: 26 jul 2002, 19:19 
Vedr. jeres lille snak omkring escort tuning, vil jeg da gerne sparke en fodnote ind.

1. turbo tuning er godt hvis bilen skal bruges til sjov, men ik hvis man skal bruge den til ms-prøver,clubrace etc. idet da hele tiden Skal holdes fuld damp på motoren, et gearkiks koster.

2. men hensyn til det henrik opgiver at han gerne ville nå, lyder det rimeligt idet jeg selv for ca. 4 år siden havden en 1,6 mk.4 trimmet med bearbejdet, 308 knast, 2 dobb. 36 DCD webere, samt 2" afgang fra 4-1 bananmanifold, på rullefelt hos kolstrup ydere motoren 132,7 hk.

http://www.sitecenter.dk/panda


Top
  
 
Indlæg: 26 jul 2002, 19:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
det er ikke altid momentet der tæller! tag f.eks:

bubba Pug 106 = 230 hk
Ronnie Ford escort cosworth = 400 hk + fire hjulstræk! (ham fra DHB)

den gang de to biler kørte mod hinnanden!
cossien vandt altid ved stillegående start! (men ikke meget)
men ved rullende start (5-10km i t) kørte de lige op eller bubba vandt!

det er derfor at jeg siger hvis bilen er sat godt nok op! og den er tunede godt! så er der ikke den store forskel på turbo og ikke turbo! jo, det er lidt federe uden turbo!

så det kommer altsammen an på hvem der har lavet bilen og hvordan den er sat op! for så kan man komme med en hvilken som helt turbo bil! er den ikke sat perfekt op kan den nemt få klø!!!!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2002, 21:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Turbo biler bliver snart forbudt i rally og man kan kun deltage i præmie løb med homologerede biler så rs turbo kan ikke bruges og skulle i så fald køre mod cosworth. Man kunne få et 128 hk kit der bestod af bearbejdet/planet top banan ca 285 knast + udstødning i sin tid så 130 hk kan nås. hs-trading.dk har et spjældhus kit med styring på tilbud til ca 10000 kr for øjeblikket og bruno hansen motorsport laver escort topstykker. Størst motor (alt under 8 L er en starter) og monster bagdæk med fourlink vinder på gaden ikke turbomotorer da de laver hjulspind hver gang trykket kommer. 4wd gør selvfølgelig en forskel men det kan ikke holde når man har over 500 hk og 800 + nm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2002, 23:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: køge
grunden til at jeg foreslog en rs turbo, var bare at det jo er sportmodellen inden for escort. og derfor er den udstyret med en anden undervogn, større bremser, samt recaro kabine. men eftersom der er en masse kloge folk der siger at turbo ikke duer til noget. bliver du jo nødt til at tune din 1,6 escort. god fornøjelse med det :-))

_________________
martin arrild


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2002, 00:47 
Alt for meget brok og skænderi.... KØB EN SKODA.........! Jeg har hørt at en fabia skulle være piv-fræk :-|


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team