ford escort

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: ford escort

#11 Indlæg af HenrikGM »

1: turbo = afgift!
2: konvitionel tuning lyder bedre!
3: det kan ikke bruges hvis man skal køre manøverprøver!
4: hvis bilen er sat godt op, så er den lige så hurtig som en med turbo! på alle måder bortset fra tophastighed!

derfor ville jeg hellere gå ud og købe de andre småting! det koster alligevel det samme som hvis jeg skulle købe en turbo-motor der virker!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: ford escort

#12 Indlæg af Danny Salling »

Jeg havde på et tidspunkt en xr2 som var tunet på den måde du beskriver på nær at toppen ikke var beardet ellet planet, og den havde 130hk på rullefelt så det med 125-130hk er ikke helt usandsynligt.
Klaus

Re: ford escort

#13 Indlæg af Klaus »

Kan egentlig slet ikke forstå hvorfor du spurgte til at begynde med, det lyder jo som om du har alle svarene selv.... du skal jo nok stå tidligt op hvis du vil tune konventionelt og opnå samme moment ved samme o/min som en turbo motor:-P
Thomas Pandaman

Re: ford escort

#14 Indlæg af Thomas Pandaman »

Vedr. jeres lille snak omkring escort tuning, vil jeg da gerne sparke en fodnote ind.

1. turbo tuning er godt hvis bilen skal bruges til sjov, men ik hvis man skal bruge den til ms-prøver,clubrace etc. idet da hele tiden Skal holdes fuld damp på motoren, et gearkiks koster.

2. men hensyn til det henrik opgiver at han gerne ville nå, lyder det rimeligt idet jeg selv for ca. 4 år siden havden en 1,6 mk.4 trimmet med bearbejdet, 308 knast, 2 dobb. 36 DCD webere, samt 2" afgang fra 4-1 bananmanifold, på rullefelt hos kolstrup ydere motoren 132,7 hk.

http://www.sitecenter.dk/panda
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: ford escort

#15 Indlæg af HenrikGM »

det er ikke altid momentet der tæller! tag f.eks:

bubba Pug 106 = 230 hk
Ronnie Ford escort cosworth = 400 hk + fire hjulstræk! (ham fra DHB)

den gang de to biler kørte mod hinnanden!
cossien vandt altid ved stillegående start! (men ikke meget)
men ved rullende start (5-10km i t) kørte de lige op eller bubba vandt!

det er derfor at jeg siger hvis bilen er sat godt nok op! og den er tunede godt! så er der ikke den store forskel på turbo og ikke turbo! jo, det er lidt federe uden turbo!

så det kommer altsammen an på hvem der har lavet bilen og hvordan den er sat op! for så kan man komme med en hvilken som helt turbo bil! er den ikke sat perfekt op kan den nemt få klø!!!!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: ford escort

#16 Indlæg af jens »

Turbo biler bliver snart forbudt i rally og man kan kun deltage i præmie løb med homologerede biler så rs turbo kan ikke bruges og skulle i så fald køre mod cosworth. Man kunne få et 128 hk kit der bestod af bearbejdet/planet top banan ca 285 knast + udstødning i sin tid så 130 hk kan nås. hs-trading.dk har et spjældhus kit med styring på tilbud til ca 10000 kr for øjeblikket og bruno hansen motorsport laver escort topstykker. Størst motor (alt under 8 L er en starter) og monster bagdæk med fourlink vinder på gaden ikke turbomotorer da de laver hjulspind hver gang trykket kommer. 4wd gør selvfølgelig en forskel men det kan ikke holde når man har over 500 hk og 800 + nm.
bliksen
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: køge

Re: ford escort

#17 Indlæg af bliksen »

grunden til at jeg foreslog en rs turbo, var bare at det jo er sportmodellen inden for escort. og derfor er den udstyret med en anden undervogn, større bremser, samt recaro kabine. men eftersom der er en masse kloge folk der siger at turbo ikke duer til noget. bliver du jo nødt til at tune din 1,6 escort. god fornøjelse med det :-))
martin arrild
Gummispoiler

Re: ford escort

#18 Indlæg af Gummispoiler »

Alt for meget brok og skænderi.... KØB EN SKODA.........! Jeg har hørt at en fabia skulle være piv-fræk :-|
Besvar