m power skrev:
Jeg vil holde mig til sports dæmperene, de fjedre du har købt er jo også sportsfjedre som jo er progresive, så alt i alt vil den blive noget mere fast end med standart opsætning.
Som Finn skriver så går det op i lakdriser, hvis du får den får hård.
Det var samme oplevelse jeg havde med min supra, til gengæld så ligger den kanon i svingene.
Min mr2 aw11 fik monteret gevind af den nye ejer og det resulterede også i mindre bid, inden da kørte den med en sports undervogn.
Men det med at få en opsætning der både ligger supergodt i sving og skal kunne lave kanon starter ved 402mtr det findes desværre ikke.
Hvis jeg nu skulle lave en svenskerdragundervogn, så ville den jo bestå af std fjedrene fra en alm DL/GL med et sæt oliedæmpere i for, tømt for original olie, og påfyldt iso15 hydraulikolie i for, samt std fjedre klodset 5cm op ibag, med iso32 i bagdæmperen. Det vil være cheapskate svensk dragundervogn, og jeg har delene liggende til at lave den. Men det skal jeg ihvertfald ikke køre med på landevej!
Volvoen er med et ikke helt dumt 4link i bag som std, så en std 240Turbo kan faktisk lave et ret godt afsæt, men render jo øjeblikkeligt tør for både gear og power i dragsammenhæng.
Ideen er jo at lave en velkørende og harmonisk bil med fin bredt performance man kan hygge sig med uden at det bliver ekstremt specialiseret til det ene eller det andet. Altså forsøget er at få mest af alt, velvidende at man ikke kan få det hele.
nogen der kender dæmperværdierne på en helt almindelig bil?
af sammenligningsårsagen var det interessant at vide hvad den værdi egentligt var.
De fleste steder man læser, er det mest: "Med de gule dæmpere kører den kanon" agtige vurderinger. Gud ved om det er kanon godt eller kanondårligt, og der er nok en del forskel på hvem der vurderer!
Mpower; Nu bliver motoren jo retstillet, så er det vel slut med jokes om plovfuren, osv?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!