Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2012, 16:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Jakobsen skrev:
Det kan sagtens synes ! For du må godt udskifte din turbo med en ikke orginal turbo ! Den skal bare ikke syne af ombygget. Hvis det ser orginalt ud kan det godt.

Ellers ville vi da have et problem hvis alle motor stumper skal være 100% orginal, og ikke være en kopi af orginalen..

Tvivler på Finn's lokale syns mand kigger efter stel nr på turbo ! Har da aldrig hørt om folk der kigger numre efter..

Omkring ic så kræver det papir, ved ikke om en RS500 i alu kan bruges ? Det er jo en slags orginal :)


Du må udskifte med OEM dele og ikke andet, men det er klart at hvis det ligner originalt så springer det jo ikke i synsmandens/politiets øjne.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2012, 16:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Jakobsen skrev:
Det kan sagtens synes ! For du må godt udskifte din turbo med en ikke orginal turbo ! Den skal bare ikke syne af ombygget. Hvis det ser orginalt ud kan det godt.

Ellers ville vi da have et problem hvis alle motor stumper skal være 100% orginal, og ikke være en kopi af orginalen..

Tvivler på Finn's lokale syns mand kigger efter stel nr på turbo ! Har da aldrig hørt om folk der kigger numre efter..

Omkring ic så kræver det papir, ved ikke om en RS500 i alu kan bruges ? Det er jo en slags orginal :)


Du må udskifte med OEM dele og ikke andet, men det er klart at hvis det ligner originalt så springer det jo ikke i synsmandens/politiets øjne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2012, 18:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
jeg har skrevet et brev til færdselsregelens og spurgt om det er lovligt at montere en uoriginal turbo hvis bilen bibeholder samme ladetryk/hk/nm. Jeg sendte brevet til 2 personer i færdselsstyrelsen og fik 2 svar, den ene sagde ja, den anden sagde nej.

jeg har emailen hvor jeg har på skrift at du gerne må montere en uorginal turbo, hvis du kan bruge den.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2012, 18:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Jeg har spurgt en Random syns mand på sj og f-Styr og de svar jeg fik, må man gerne udskifte det skal ikke være orginale dele man benytter. Men igen hvis det ikke syner af ombyg så er det fint !

Ikke alle uoriginale dele ligner hinanden, gælder også turbo :)

Men til fyren med problemet så igen post et billede af motor rum, og så prøv og ring rundt og høre ad


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2012, 19:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Når man udskifter noget, skal man dokumentere at den stadig overholder de forureningskrav den skal, eneste undtagelse er luftfilter.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2012, 20:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Ikke hvis det ligner orginale dele, hvis alt skulle dokumenteres har vi da et problem :)

Kan kun forstår igen hvis det er meget ombygget det skal dokumenteres.

Hvor har du din viden fra Finn ?? Kan ikke se der står noget om at man skal dokumentere nogle steder hvilke dele man bygger på sin bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2012, 20:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nu er der jo forskel på om det kan synes, eller er lovligt.

Har du læst på fstyr ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2012, 21:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Rs500 cooler kan være std være på en 224hk cosworth, men er jo nok en rs500style cooler.

Samme bil køre med en t4 lader med .63 uds hus ,igen er det meget få der har den.

Det nemmeste er at skifte til std ved syn. Har man tilgang til en lift tager det ikke lang tid.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2012, 21:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Rs500 cooler kan være std være på en 224hk cosworth, men er jo nok en rs500style cooler.

Samme bil køre med en t4 lader med .63 uds hus ,igen er det meget få der har den.

Det nemmeste er at skifte til std ved syn. Har man tilgang til en lift tager det ikke lang tid.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2012, 07:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Forstår ikke hvorfor det ikke skal være lovligt, med mindre man hæver effekten :)

Har snakket en del med f-Styr og en synsmand, og ikke en synsmand man betaler sort eller syner i den blå luft


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team