kjeld skrev:
Hej igen og tak for jeres foreløbige svar.
Motoren er boret til 1 overstørelse og ændret i slag. Jeg mener plejlstængerne er 145 mm. Den har en slaglængde på 97 og boring på 1 overstørelse.
Blokken er fra en 97 model og der er ikke ændret på udluftningen af motoren ud over at slangen går direkte i en catchtank og derfra over til luftfilter.
Jeg fatter ikke at der kan være uenighed om hvorvidt et produkt er godt eller dårligt. Det er efter min mening enten eller. Men jeg kan jo tage fejl.
SPM leverer iøvrigt strokerkit helt op til 3,5 liter så jeg valgte dem mellemste størelse på 2,9 liter hvor intet iflg. Spm skulle ændres i motoren.
Vi har via motorstyringen lavet en balancetest (spørg ikke hvordan for det ved jeg ikke) og den viser at der ikke er noget galt med komp og balance i motoren.
[/quote]
Interessant med balancetesten. Ville godt have hørt mere om den. Hvem hjælper dig?
Du har korteste cc længde på plejlstængerne, og meget langt slag. Det giver nogle store sidekræfter på cylindervæggen. Hvis du først får lækagen på tryk, og højt moment, så KAN det være din cylindervæg der flexer og slipper tryk forbi.
Den originale krumtapsudluftning på en originalmotor fungerer fint uden catchtank til den ydelse du har nu. Der er enten noget galt i den måde det er lavet på, eller du har lækage i motoren.
Du kan evt. sætte den på felt med udluftningsslangen ført til en spand, så kan du måske få et indtryk af hvornår det går galt(rpm,tryk,ydelse,etc)
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!