Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: Flame trap
Indlæg: 28 apr 2012, 07:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Kunne du ikke fortælle lidt om hvordan du har lavet din udluftning?

Hvor suger du, bruger du catch tank, bruger du den originale flame trap mm.
Evt. billede.

Hvordan kan du se at der kommer olie med op er det under kørsel, på rullefelt eller bare når du kører omdrejninger på. Generelt lidt mere info.

/Daigaard


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2012, 07:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2010, 17:39
Indlæg: 40
Hej igen og tak for jeres foreløbige svar.

Motoren er boret til 1 overstørelse og ændret i slag. Jeg mener plejlstængerne er 145 mm. Den har en slaglængde på 97 og boring på 1 overstørelse.

Blokken er fra en 97 model og der er ikke ændret på udluftningen af motoren ud over at slangen går direkte i en catchtank og derfra over til luftfilter.

Jeg fatter ikke at der kan være uenighed om hvorvidt et produkt er godt eller dårligt. Det er efter min mening enten eller. Men jeg kan jo tage fejl.

SPM leverer iøvrigt strokerkit helt op til 3,5 liter så jeg valgte dem mellemste størelse på 2,9 liter hvor intet iflg. Spm skulle ændres i motoren.

Vi har via motorstyringen lavet en balancetest (spørg ikke hvordan for det ved jeg ikke) og den viser at der ikke er noget galt med komp og balance i motoren. [/quote]

_________________
Volvo 940 Turbo+++++++++++


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2012, 07:59 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2010, 17:39
Indlæg: 40
Dalgård.

Det er den originale flametrap der bruges og slangen køres direkte over i catchtank og videre til luftfiltersiden. Jeg kan ikke rigtig tage et billed da bilen står i jylland og jeg er på Sjælland.

Jeg kan jo udemærket se logikken i at jo større slagvolumen jo bedre udluftning skal motoren have. Mit spørgsmål er bare hvor man så kan give den mere luft og om der findes andre flammefiltre til den model

Ps flammefilteret er nyt så jeg formoder ikke at det er stoppet.

Kjeld

_________________
Volvo 940 Turbo+++++++++++


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2012, 08:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2010, 17:39
Indlæg: 40
Undskyld jeg glemte noget.

Vi kan se der kommer olie ud af mit luftfilter og ud i bunden af luftfilterkassen.

Jeg mener den er boret til 5/100 dele i foringerne efter beskrivelse fra spm.

_________________
Volvo 940 Turbo+++++++++++


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2012, 08:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
kjeld skrev:
Hej igen og tak for jeres foreløbige svar.

Motoren er boret til 1 overstørelse og ændret i slag. Jeg mener plejlstængerne er 145 mm. Den har en slaglængde på 97 og boring på 1 overstørelse.

Blokken er fra en 97 model og der er ikke ændret på udluftningen af motoren ud over at slangen går direkte i en catchtank og derfra over til luftfilter.

Jeg fatter ikke at der kan være uenighed om hvorvidt et produkt er godt eller dårligt. Det er efter min mening enten eller. Men jeg kan jo tage fejl.

SPM leverer iøvrigt strokerkit helt op til 3,5 liter så jeg valgte dem mellemste størelse på 2,9 liter hvor intet iflg. Spm skulle ændres i motoren.

Vi har via motorstyringen lavet en balancetest (spørg ikke hvordan for det ved jeg ikke) og den viser at der ikke er noget galt med komp og balance i motoren.
[/quote]

Interessant med balancetesten. Ville godt have hørt mere om den. Hvem hjælper dig?

Du har korteste cc længde på plejlstængerne, og meget langt slag. Det giver nogle store sidekræfter på cylindervæggen. Hvis du først får lækagen på tryk, og højt moment, så KAN det være din cylindervæg der flexer og slipper tryk forbi.

Den originale krumtapsudluftning på en originalmotor fungerer fint uden catchtank til den ydelse du har nu. Der er enten noget galt i den måde det er lavet på, eller du har lækage i motoren.

Du kan evt. sætte den på felt med udluftningsslangen ført til en spand, så kan du måske få et indtryk af hvornår det går galt(rpm,tryk,ydelse,etc)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2012, 08:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hov, har du stadigt oliedyserne under stemplerne?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2012, 08:40 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2010, 17:39
Indlæg: 40
Jeg fandt beskrivelsen af plejlstængerne. De er 158 mm.

Motoren køre fantastisk roligt og der er absolut ingen mekanisk støj og ubalance i motoren selv i tomgang og jeg køre med en ret voldsom i knast.

Ham der hjælper mig hedder Peter som arbejder med motorstyringer fra Vems. Jeg ved at han er meget forsigtig og omhyggelig når han laver noget og er typen der dobbelttjekker alt han laver. Så jeg ved at han ikke har lavet fejl. Motoren er lavet hos Randers Cylinderservice af René.

_________________
Volvo 940 Turbo+++++++++++


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2012, 08:42 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2010, 17:39
Indlæg: 40
Henrik.

Ja, de sidder der stadig. Og der er ny oliepumpe på den også. Dyserne er renset og flower som de skal.

Kjeld

_________________
Volvo 940 Turbo+++++++++++


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2012, 08:45 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2010, 17:39
Indlæg: 40
Motor.

Bore 96,3. Stroke. 98 mm. Rod. 158 mm.

_________________
Volvo 940 Turbo+++++++++++


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2012, 11:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Men spytter den olie ud altid, eller kun over 6400rpm, eller kun over 0,7bar?

Eller en anden kombination?

Hvorvidt der er mekanisk støj eller ej, kan du ikke bruge til en masse, det er væsentligt mere interessant hvornår oliespildet optræder.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team