Indkøring af hensyn til stempelringene skyldes grove overflader(FOR grove).
Bilfabrikkerne plateuhoner som minimum. Hvis du honer med groft værktøj, ala 1950 eller so, så er der en "bed-in" periode hvor stempelringene skal have rykket toppene af slibesporene for at få en flade at køre på der kan æde varmen, og opretholde rimeligt bæretal med den oliefilm der er tilstede.
Den resulterende overflade bør være std idag på nyhonet blok, og den kræver derfor ingen indkøring, tværtimod ville jeg sørge for at give den noget belastning fra starten, men nok holde lidt igen med rpm de første 20km eller so.
Indkøringen er lidt et spørgsmål om hvordan den nytunede motor er bygget.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!