Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 19:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 15:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
m power skrev:
jeg var lige ude og teste de nye rør i går og det ser ud til at de har fjernet de udsættere der var med høj ladetryk.
men da tændrør jo er en del af tændingssystemet, så ændrer det self lidt på tænding at skifte til et andet mærke + de jo også er en del koldere.
så nu går del lidt mere fed samt ladetrykket er steget lidt.
så nu er det vist tid til at mappe megasquirt igen.
i min verden ville den gå mere mager, når udsætterne er væk.
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 18:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Tænk på hvad en lambdasonde måler!!
Udsættere giver mere oxygen, og vil derfor vise en mere mager blanding.
Da oxygenen ikke bliver brugt i forbrændingen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 18:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
K-FINN skrev:
En standard 4age tændrør med 0,6mm plejer fint tænde igennem, oså ved 2 bars ladetryk..


ja det er jo nok gabet der er årsag til de udsættere.
det skulle dog ikke være nødvendig med 0,6mm da jeg kører med 2stk msd dobbeltspoler


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 18:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
lqs skrev:
m power skrev:
jeg var lige ude og teste de nye rør i går og det ser ud til at de har fjernet de udsættere der var med høj ladetryk.
men da tændrør jo er en del af tændingssystemet, så ændrer det self lidt på tænding at skifte til et andet mærke + de jo også er en del koldere.
så nu går del lidt mere fed samt ladetrykket er steget lidt.
så nu er det vist tid til at mappe megasquirt igen.
i min verden ville den gå mere mager, når udsætterne er væk.
MVH søren


det er ikke kun ved fuldlast at den kører mere fed, men over hele registeret.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 18:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..

Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina :-)

En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 19:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
K-FINN skrev:
10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..

Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina :-)

En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.


ja den skal også magres lidt ind.
jeg har lige monteret en 255ltr walbro i den originale tank og det har så resulteret i at benzintrykket er er hævet med ca 0,8bar.
standart kører den jo med 3bar uden vacum og nu er den ca 3,8bar


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 19:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Morten VJ skrev:
Tænk på hvad en lambdasonde måler!!
Udsættere giver mere oxygen, og vil derfor vise en mere mager blanding.
Da oxygenen ikke bliver brugt i forbrændingen.

MVH

Morten
ja.... prøv at tænk på hvad der sker i virkeligheden.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 19:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
m power skrev:
K-FINN skrev:
10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..

Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina :-)

En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.


ja den skal også magres lidt ind.
jeg har lige monteret en 255ltr walbro i den originale tank og det har så resulteret i at benzintrykket er er hævet med ca 0,8bar.
standart kører den jo med 3bar uden vacum og nu er den ca 3,8bar
er det så ikke benzintryksregulator der bestemmer benzintryk mere?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 19:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
lqs skrev:
m power skrev:
K-FINN skrev:
10,5-1 er også meget fed, medmindre du kører med over 2 bar, og vil køre safe..

Ved ikke hvor meget det kræver med disse msd spoler, men hav i tankerne at de jo er lavet i kina :-)

En standard strømfordeler fint tænde igennem til over 2,5 bar, har set lige knap 3 bar.


ja den skal også magres lidt ind.
jeg har lige monteret en 255ltr walbro i den originale tank og det har så resulteret i at benzintrykket er er hævet med ca 0,8bar.
standart kører den jo med 3bar uden vacum og nu er den ca 3,8bar
er det så ikke benzintryksregulator der bestemmer benzintryk mere?
MVH søren


jo det er det, men den originale regulator kan nok ikke flove de litter som den nye pumpe leverer.
jeg har faktisk lavet 8mm retur-slange for at der ikke skulle være for meget modtryk, det originale retur-rør var kun 5mm.
jeg har tænkt på at montere en justerbar regulator, men da der alligevel skal mappes så er der jo ingen grund til det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2011, 07:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Skal du ikke først have målt om der er tryk i returslangen før du skifter BTR? Pumpen i sig selv skulle jo ikke gerne kunne gøre det...
/Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team