Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvorfor helt til sverige ?
Hvis det altså er en 230FK fra 95 du er på jagt efter.. ;)
http://ad2000.dk/index.asp?id=13&page=partDetail&BilType=VOLVO&BilModel=940%2F960+91%2D96&Art=MOTOR&IDI2=VOLVO&Dest=_&ModelId=9044&RDelBilDel=10&RDelDelType=90440010&DelGruppe=23&namegroup=MOTOR&SearchPart=&neste=3&PageTo=4

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
jamen grundet prisen og KM stand kigger jeg mest i sverige eller ved Jönköbing bildemontering. De har mange motoren og der er test og Km stand på næsten alle motore. Ved ik hvad hvad prisen er på den du linker til Mr Grydesvamp og hvad der er med, men det ku da være sjovt at ringe og høre hvad de siger :D

prisen på den FK motor er 4500kr plus moms :shock: KM over 200.000.. komplet motor med indsunings manifold og udstødnings manifold uden turbo. ved godt man kan sælge manifold fra til 2000kr så er man da nede i en nogen lunde pris aligevel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jeg gav 3500dkr inklusiv moms 150.000 km med manifolder og turbo. med km garanti og med kompressionstest. ;)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Tror du har været utrolig heldig med dig køb, ellers er der forde doller kursen i nordjylland er noget lavere haha :P end resten af Danmark :wink: men du må da gerne sælge mig din motor hvis du får lyst og beholde manifold og turbo :wink:

Titel:
Moderator

Nu er der jo mange andre motorer end lige en der er født turbo.....

HINT: SUGEMOTORERNE ER MAGEN TIL......og med den effekt du skal bruge er det ikke uoverkommeligt på en sugemotor.

Dog er det lidt besynderligt at snakke om 4-5000kroner er dyrt i denne sammenhæng.

Jeg har en stående der i nyrenoveret stand står i 1407dkr, alt incl(også motoren), men så har jeg også lavet det hele selv.(passer faktisk ikke helt, det blev lidt dyrere for jeg har glemt at regne maling med ind i de 1407dkr...)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

til henrik

Jeg må indrømme jeg slet ikke er inde i hvordan de suge motore er i forhold til dem der er bygget med tryk standard.

men der er vel noget forskel på kompression fra en suge motor til en tryk motor, ved ik lige hvilken motor du har stående henrik men det ku da være sjovt at høre :wink:

Som sagt skal jeg ik ud i den vilde effekt lige pt, men kunne da godt tænke mig en 16v top det er klart og så er effekten jo lidt højere når. men så koster det jo også ny gearkasse og kobling så det kommer når der er penge og råd, lige pt er det vigtigste bare at finde en ordentlig grundmotor så jeg er fri for at skifte næste gang jeg opgradere, og en rigtig fin turbo til netop dette job :wink:

Titel:
Mester Medlem

en glad motor. med meget komp og stor lader, samt lavt tryk. vil være mere skånsom ved drivline, end en traktormotor. den er også meget sjovere at køre med. tænk flow i stedet for tryk.
MVH søren

Titel:
Moderator

Jakobsen skrev:
til henrik

Jeg må indrømme jeg slet ikke er inde i hvordan de suge motore er i forhold til dem der er bygget med tryk standard.

men der er vel noget forskel på kompression fra en suge motor til en tryk motor, ved ik lige hvilken motor du har stående henrik men det ku da være sjovt at høre :wink:

Som sagt skal jeg ik ud i den vilde effekt lige pt, men kunne da godt tænke mig en 16v top det er klart og så er effekten jo lidt højere når. men så koster det jo også ny gearkasse og kobling så det kommer når der er penge og råd, lige pt er det vigtigste bare at finde en ordentlig grundmotor så jeg er fri for at skifte næste gang jeg opgradere, og en rigtig fin turbo til netop dette job :wink:

Godt råd: Fin den effekt du vil leve med, og hold dig til det mål.

Hvis du snakker 16V, så snakker du jo om det dobbelte effekt af de 250-300hk du nævner nu, og det kunne godt tænkes at den grundmotor skal se lidt forskellige ud for at være kost-effektiv så...

Men skal du have en undermotor du kan opgradere på med 16V top, så skal du bruge B230 -98, boret minimalt, med stålkrumtap, andre plejlstænger og stempler(glem nu forsatan ikke den krydspind!) som minimum, ellers brækker den 16V top bunden fra hinanden inden den bliver proppen i systemet. Nu skyder jeg over målet, ikke?

Godt råd: Fin den effekt du vil leve med, og hold dig til det mål.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det er rigtig nok henrik altså jeg ska ik ud i 400-500hk det er sikkert :wink: okay det passer ikke helt, men det er ik noget jeg sætter hovedet op efter overhovedet. har max kørt med en effekt på en 380hk i min skyline så det er det eneste jeg har at forholde mig til og den vejer en 1500kg der er min 242 lidt lettere og med ren RWD

Den effekt jeg ønsker behøver ikke at være speciel vild kun at den ska ku sætte hjulene rundt i 2 gear på tør asfaldt uden at jeg skal pine den og så slippe koblingen :wink: og det er selvfølgelig med spær :gnaek:

Så det kan godt være min effekt bare skal være omkring de 300? aner det ikke. Omkring 16v så er det ik for at få den vilde effekt men også mere bare for at få lyden og bare prøve en 16 top i stedet. ikke for at forvente den vilde effekt forøgelse slet ikke :)

Angående bund jo så er en B230 med olie smøring i bunden vel nok en af de bedste valg, min bror kan fræse lidt i de orginale stempler så de kan være der, hvis godset i de FK-FK stemperl kan klare det vel og mærke ? og angående plejlstænger og kryds pinde det skal nok komme til den tid :D

Titel:
Moderator

Jakobsen skrev:
Den effekt jeg ønsker behøver ikke at være speciel vild kun at den ska ku sætte hjulene rundt i 2 gear på tør asfaldt uden at jeg skal pine den og så slippe koblingen :wink: og det er selvfølgelig med spær :gnaek:

Du ved godt at den bil std er med 4link og faktisk sætter helt ok af?
Den spinner ikke hjulene i 2.gear med spær ligeud på tørasfalt med 300hk uden brug af kobling.

Løsningen på dit problem er at sætte nogle 155ere på bagenden, så kan den.....

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time