Jakobsen skrev:
til henrik
Jeg må indrømme jeg slet ikke er inde i hvordan de suge motore er i forhold til dem der er bygget med tryk standard.
men der er vel noget forskel på kompression fra en suge motor til en tryk motor, ved ik lige hvilken motor du har stående henrik men det ku da være sjovt at høre
Som sagt skal jeg ik ud i den vilde effekt lige pt, men kunne da godt tænke mig en 16v top det er klart og så er effekten jo lidt højere når. men så koster det jo også ny gearkasse og kobling så det kommer når der er penge og råd, lige pt er det vigtigste bare at finde en ordentlig grundmotor så jeg er fri for at skifte næste gang jeg opgradere, og en rigtig fin turbo til netop dette job

Godt råd: Fin den effekt du vil leve med, og hold dig til det mål.
Hvis du snakker 16V, så snakker du jo om det dobbelte effekt af de 250-300hk du nævner nu, og det kunne godt tænkes at den grundmotor skal se lidt forskellige ud for at være kost-effektiv så...
Men skal du have en undermotor du kan opgradere på med 16V top, så skal du bruge B230 -98, boret minimalt, med stålkrumtap, andre plejlstænger og stempler(glem nu forsatan ikke den krydspind!) som minimum, ellers brækker den 16V top bunden fra hinanden inden den bliver proppen i systemet. Nu skyder jeg over målet, ikke?
Godt råd: Fin den effekt du vil leve med, og hold dig til det mål.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!