Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 13:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Mads B (dk) skrev:
Der er et 90graders buk på røret nedenunder indsugnings manifolden og det er der det er værste.... røret skal tages af for at det bliver godt


Oki, ligner noget rigtigt lort hehe. Men prøver jeg her senere;-) Tak'er


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 14:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Citat:
Der sidder i øvrigt 2 studser på ventildækslerne, som begge er ført over i en cath tank, for netop og forhindre underkomprission

Nu har den cath tank vel også en 3 studs med fri afgang ikke?
Bare en tanke....

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 14:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
dykkerdahl skrev:
Citat:
Der sidder i øvrigt 2 studser på ventildækslerne, som begge er ført over i en cath tank, for netop og forhindre underkomprission

Nu har den cath tank vel også en 3 studs med fri afgang ikke?
Bare en tanke....


Yep:-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 18:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis en rensning af krumtaps hus ventilations systemet.
Ikke virker, så mål olietrykket helt ude ved turboen, ved maks. omdrejninger.
Garret anbefaler et maks tryk på 3 bar.

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... n.html#Oil Supply & Drain

Et tryk der faktisk er lavt på mange motorer.
Selvom skidtet ikke bruger olie, kan det være en ide at optimere trykket.
Mindre olie = kortere spool tid på turboen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2010, 21:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Så har vi haft slangen fra ventildæksel til krumtapshus af og rense, og den fejlede desværre intet. Vi har dog ikke haft selve studsen af den konsol den sidder i.
Men anyway, den sprøjter stadig olie stink ud af tryk siden.
Nogle andre gode bud?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2010, 21:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Lige en lille update.
Daubjerg ville have billeder af olie-tilgang og retur. Returen var ok, men de mente olie-tilgangen var alt for kraftig, og kunne flowe for meget. Så de sendte et billede retur af en slange, hvor de sidste 10cm før turbo bare er et bremserør. Så nu må vi prøve det:-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 07:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
:grin: ja der er jo ikke andet for..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 22:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Supra MK4 skrev:
:grin: ja der er jo ikke andet for..

Nej, Talisman! ;-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 22:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Jack skrev:
Lige en lille update.
Daubjerg ville have billeder af olie-tilgang og retur. Returen var ok, men de mente olie-tilgangen var alt for kraftig, og kunne flowe for meget. Så de sendte et billede retur af en slange, hvor de sidste 10cm før turbo bare er et bremserør. Så nu må vi prøve det:-)


Det vil for F..... være hvor ubetydeligt hvor tyk den slange er hvis der sidder en ristriktor i turboen.

Jeg har den samme turbo og køre med et olietryk på 7 bar kold som varm, og min turbo er helt ren.

Kan du ikke lægge de billeder op her.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2010, 18:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Restriktoren sidder netop ikke i turboen.
Der sidder et hul der er nøje udregnet, såledea at hvis maks. trykket er på 3 bar inden hullet.
Så får turboen den optimale mængde olie :!:

Så det er op til den enkelte montør at måle olietrykket, lige inden turboen.
Og reducere maks. trykket til de anbefalede 3bar.
For en optimal udnyttelse af turboen, med mindst mulige problemer!!!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team