Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Nu skriver jeg godt nok en GT3076, men det er HGP´s "egen" R30, som bygger på en GT3076 m. et specielt udstødningshus m. intern wastegate. Som udgangspunkt synes jeg det skulle være mærkeligt, at turboen er presset allerede, da den som sagt laver 430-460 hk på andre tilsvarende setups. Manifolden er også fra HGP. Jeg har selv et par ting jeg vil forsøge med, når tiden er til det. Som sagt sidder der et nyrenoveret topstykke på motoren. Da jeg havde den skilt ad, lagde jeg mærke til, at der var en lille ridse mellem to af forbrændingskamrene. Jeg tænkte, at den måtte være for lille til, at have betydning. Samtidig skiftede jeg til knaster og gasspjæld fra en 2,9, de er en smule skarpere og lidt større end på 2,8´eren. Ventilfjedrene er jeg som skrevet, også blevet gjort opmærksom på kunne være et problem. Forrøret er 70 mm (og også fra HGP), men jeg synes svejsningen ved flangen op enden op mod turbinen virkede meget fed. Men synes så bare, at hvis svejsningens tykkelse kan gøre en forskel på 50-70 hk, så bliver jeg overrasket. Det kan selvfølgelig også være en kombination af alle de nævnte ting :lol:
Men ja, sådan en tur forbi Natmekanikeren lyder da som en god idé :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jesper H skrev:
Ved at når de kører med gt35 på vr6 så skal de op i det store udstødningstrim før de kan udnytte den helt.

Nemlig , mener også at M-tech køre/kørte med GT4088 for "bare" at lave 650 hk (turboen er rated til 800hk med et store udstødningshus)

Mtech correct me if im way off/wrong

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
JakobM skrev:
Man kan makse en turbo ud hvornår og så tidligt det skal være - det er blot et spørgsmål om at lave "proppen" effektiv nok og så give turboen skylden. En GTXX er ingen garanti for det scenarie her. Garrett opgivelserne er desuden forudsat alt andet er 100% optimalt (salgshk) og der er stor forskel på samme turbo med .63 eller 1.XX A/R på turbinesiden på denne motor.

Bemærk at effekten falder over et givent omdr. sammenholdt med at effekten ikke stiger ved øget ladetryk. Tyder IMO på balanceforholdet her tipper voldsomt til den kedelige side.

En tur til natmekanikeren, så har du forklaringen/opskriften.

Mvh Jakob

Jeg vil nu ik kalde det at maxe turboen ud, bare fordi man mener den er fejlen. Men ja, er setuppet ik lavet til 525 hk, så kan man jo ikke trække 525 hk ud af en turbo...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hmm, en ridse mellem forbrændingskamrene?
Fik du trykprøvet topstykket da du renoverede det?
Daniel.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg købte det nyrenoveret, så jeg fik det desværre aldrig trykprøvet :roll:

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Hvordan hvordan står dine "nye" knaster....

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Det burde stå som de skal. Det er jo et par originale, og de er stilt på mærkerne.
Man kan vel ikke bruge en kompressionstest til noget?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Hvad er overlappet på på de knaster når de sidder på mærkerne på din motor.

Kender du til andre der med dit setup køre med de suge knaster sat på mærkerne.
Jeg mener bare, kan du sikkerhed udelukke at overlabbet ikke er blevet så stort at det ved høje Rpm. og langsomt stigene modtryk ikke opstår et "flowback" som påvirker din fylding.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke udelukke det, men jeg kender til flere som kører med samme knaster og opsætning uden problemer. Kompressionen er sænket med en 2 mm mellemlægsplade, og når toppen hæves, så ændres knasternes indstilling også en smule. Men det er jo samme den samme problemstilling andre med denne motor løber ind i, og der kører opsætningen fint nok.
Når den kører med "højt" ladetryk har den også problemer med, at opbygge ladetrykket stabilt. Hvis jeg kører med en 1 bar, så trækker den fint, men hvis jeg hæver ladetrykket til 1,4-1,5 bar, så kommer ladetrykket i ryk, især i 4.-5. gear. I de lavere gear er det ikke så udbredt. Samtidig er det ligesom, at hvis man acc. over et længere stykke, så taber turboen pusten, og hvis man så slipper gaspedalen, og træder ned på den igen med det samme, så acc. den kortvarigt meget bedre. Jeg kører med en Turbosmart E-boost 2, og har overvejet, om det er den som driller wastegaten. Trykdåsen sidder også lidt skævt i forhold til wastegatearmen, men den kunne ikke monteres bedre, så måske den har svært ved at arbejde... Det er bare dejligt, når der er 15 forskellige til som kan være årsag til problemet :damn:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Du skriver du har købt et ny renoveret topstykke.
Havde de så afdrejet det.
Tænkte på de havde høvlet alt for meget af og det kunne have en betydning i den negative retning.
Men eller er det bare mig der er stiv nu.
Hilsen martin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time