Jeg kan ikke udelukke det, men jeg kender til flere som kører med samme knaster og opsætning uden problemer. Kompressionen er sænket med en 2 mm mellemlægsplade, og når toppen hæves, så ændres knasternes indstilling også en smule. Men det er jo samme den samme problemstilling andre med denne motor løber ind i, og der kører opsætningen fint nok.
Når den kører med "højt" ladetryk har den også problemer med, at opbygge ladetrykket stabilt. Hvis jeg kører med en 1 bar, så trækker den fint, men hvis jeg hæver ladetrykket til 1,4-1,5 bar, så kommer ladetrykket i ryk, især i 4.-5. gear. I de lavere gear er det ikke så udbredt. Samtidig er det ligesom, at hvis man acc. over et længere stykke, så taber turboen pusten, og hvis man så slipper gaspedalen, og træder ned på den igen med det samme, så acc. den kortvarigt meget bedre. Jeg kører med en Turbosmart E-boost 2, og har overvejet, om det er den som driller wastegaten. Trykdåsen sidder også lidt skævt i forhold til wastegatearmen, men den kunne ikke monteres bedre, så måske den har svært ved at arbejde... Det er bare dejligt, når der er 15 forskellige til som kan være årsag til problemet
