HenrikGM skrev:
AE86; Skriv lige om motoren skal bruges til gadebrug, Dragrace, eller endurance baneløb....
Manden hedder "- ae86 -" med de fine vinger "
- -" om jeg må bede
Finn T Pedersen skrev:
En standard 4agze med sænket kompression holder fint til de 350hk, enda set op til 559hk.
Men jeg ville skifte de orginale lejer ud med blacktoplejer(orginal lejer til 20V), det er nemlig uden hul.
Hvorfor vil du sænke kompressionen yderligt på en 145HK gze'er, når målet er 350hk ??
Jeg tror ikke jeg ville bruge Blacktop lejer alene på grund af at der ikke er hul i dem (går udfra at det er smørre hullet du mener)
Jeg bruger selv ACL's race lejer fra Australien og de er 100x bedre end det bras Gadbjerg solgte til os (kan ikke huske navnet på dem men det var, påstår han, dem han selv bruger/brugte i sin egen drag racer)
Dem vi købte af ham holdt max 100km før de var færdige og så påstod han at det var fordi vi havde mærket lege overfaldne op med en lille kørnerprik parvis på over og underfaldne (skægt nok har jeg siden set at det er den måde toyota selv bruger i deres værkstedshåndbøger)
Finn T Pedersen skrev:
Og så monter underspul, eller tag en 165hk blok, der er det i.
Det holder dog også fint nok uden spul.Men alt kan selvfølgelig ødelægges.
Vi har brugt en Highcomp bund (Redtop) hvilket er den samme bund som en 165hk gz'er bruger og her bruger vi de lavt CR stempler fra 145hk gz'eren (husk at skær ud i stempel skørtet til oilesquirterne) .. Highcomp Redtop (140hk) motoren kom også i en årgang med oilesquirters standard
.. Hvis motoren findes i en model med olieunderspul af stemplerne (og det gør den jo

) og man har planer om at lave en motor der, i et "gade miljø", må anses for at være ret højtydende +200 hk/L så er det næsten en selvfølge at man finder en sådanne blok (eller finder udaf om det er nemt at montere i sin egen) .. Hvis motoren kun kommer til at se et par træk ned af en 402m med en lille pause imellem så kan man nok slippe afsted uden, men en tur ned af autobahnen med højre pedal plantet i gulvet vil nok være glad for lidt olie køling af stemplerne
@ - ae86 -i dit andet forum indlæg spørger du on en 124 Hk Bigport top er den samme som en Bigport GZE top og der er en der svarre ja .. det er delvis rigtigt men jeg mener at knasten i Bluetoppen (suge 124Hk med den kun 5-ribbede blok) er den "skrappeste" knast toyota har smidt i 16v 4age'erne (og muligvis også 20v'erne) hvorimod begge Z modellerne har de mest "slatne" std knaster da de begge er trykmotore
.. og jeg vil ikke tro du får nogen problemer med at bruge en Bluetop top på din Z-blok (vi bruger en Bigport Bluetop med std 124hk knaster på vores Redtop blok)
Faktisk kører rene's gamle starlet der yder 465 hk med disse lejer.
Mente det var blacktop, men jeg huskede forkert.