Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 13:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

@ -> MortenVJ

Nej det tror jeg ikke, man kan få HKS toppakning hos Egon ved jeg. Den tætner selvfølgelig også, hehe - men den sænker også kompressionen, kan dog ikke huske hvor meget. De stempler jeg har nu er de lave stempler, altså dem hvor kompressionen er helt nede på 8.0-1 standart.

Den sænkes så yderligere med den 1mm HKS stålpakning.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
-ae86- skrev:
@ -> MortenVJ

Nej det tror jeg ikke, man kan få HKS toppakning hos Egon ved jeg. Den tætner selvfølgelig også, hehe - men den sænker også kompressionen, kan dog ikke huske hvor meget. De stempler jeg har nu er de lave stempler, altså dem hvor kompressionen er helt nede på 8.0-1 standart.

Hvorfor sænke den yderligere, og så på en af de mest tumpede måder der findes, specielt når den skal køre til dagligt.
Aktiver boost control i MS, således at du ikke behøver at køre med maks tryk, i de lave omdrejninger, og der hvor den har mest tendens til at banke.
Eller stil indsugningsknasten til at lukke senere.
Eller alt andet bare ikke en tyk toppakning.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Junior Medlem

Okay Morten, så bliver det original pakning igen. Den bankede heller ikke før ved 1,3 bars tryk, og havde heller ikke tendens til det ved lave omdr.

Titel:
Mester Medlem

ae86 skrev:
HenrikGM skrev:
AE86; Skriv lige om motoren skal bruges til gadebrug, Dragrace, eller endurance baneløb....

Manden hedder "- ae86 -" med de fine vinger "- -" om jeg må bede :hrmpf:

Finn T Pedersen skrev:
En standard 4agze med sænket kompression holder fint til de 350hk, enda set op til 559hk.
Men jeg ville skifte de orginale lejer ud med blacktoplejer(orginal lejer til 20V), det er nemlig uden hul.

Hvorfor vil du sænke kompressionen yderligt på en 145HK gze'er, når målet er 350hk ??

Jeg tror ikke jeg ville bruge Blacktop lejer alene på grund af at der ikke er hul i dem (går udfra at det er smørre hullet du mener)

Jeg bruger selv ACL's race lejer fra Australien og de er 100x bedre end det bras Gadbjerg solgte til os (kan ikke huske navnet på dem men det var, påstår han, dem han selv bruger/brugte i sin egen drag racer)
Dem vi købte af ham holdt max 100km før de var færdige og så påstod han at det var fordi vi havde mærket lege overfaldne op med en lille kørnerprik parvis på over og underfaldne (skægt nok har jeg siden set at det er den måde toyota selv bruger i deres værkstedshåndbøger)
Finn T Pedersen skrev:
Og så monter underspul, eller tag en 165hk blok, der er det i.
Det holder dog også fint nok uden spul.Men alt kan selvfølgelig ødelægges.

Vi har brugt en Highcomp bund (Redtop) hvilket er den samme bund som en 165hk gz'er bruger og her bruger vi de lavt CR stempler fra 145hk gz'eren (husk at skær ud i stempel skørtet til oilesquirterne) .. Highcomp Redtop (140hk) motoren kom også i en årgang med oilesquirters standard

.. Hvis motoren findes i en model med olieunderspul af stemplerne (og det gør den jo :D ) og man har planer om at lave en motor der, i et "gade miljø", må anses for at være ret højtydende +200 hk/L så er det næsten en selvfølge at man finder en sådanne blok (eller finder udaf om det er nemt at montere i sin egen) .. Hvis motoren kun kommer til at se et par træk ned af en 402m med en lille pause imellem så kan man nok slippe afsted uden, men en tur ned af autobahnen med højre pedal plantet i gulvet vil nok være glad for lidt olie køling af stemplerne

@ - ae86 -
i dit andet forum indlæg spørger du on en 124 Hk Bigport top er den samme som en Bigport GZE top og der er en der svarre ja .. det er delvis rigtigt men jeg mener at knasten i Bluetoppen (suge 124Hk med den kun 5-ribbede blok) er den "skrappeste" knast toyota har smidt i 16v 4age'erne (og muligvis også 20v'erne) hvorimod begge Z modellerne har de mest "slatne" std knaster da de begge er trykmotore
.. og jeg vil ikke tro du får nogen problemer med at bruge en Bluetop top på din Z-blok (vi bruger en Bigport Bluetop med std 124hk knaster på vores Redtop blok)

Faktisk kører rene's gamle starlet der yder 465 hk med disse lejer.
Det er 4 år siden bilen blev lavet, den kører endnu.

Mente det var blacktop, men jeg huskede forkert.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Finn T Pedersen skrev:
Grunden til jeg vil bruge dem fra BT, er vi har konstateret at de giver bedre olietryk, og ikke har haft bøvl med de lejer, så hvorfor købe tuningsdele ?

Nu var det ikke BT lejer han solgte til os da der var olie hul i dem vi fik (som han påstod var dem han kørte med)

Finn T Pedersen skrev:
Holder lejer kun 100km, ja så tror jeg squ godt nok ikke det er lejers skyld, og jo egons 487hk motor kører med disse lejer.
MVh Finn

Så er det jo mystisk at ACL lejerne snart har holdt til 2 års hårdt brug og uden tegn til at de har tænkt sig at give op (og de har foresten oliehul)

-ae86- skrev:
@ -> MortenVJ

Egon sælger en wanabee HKS topparkning (dermed ikke sagt den er dårlig) og jeg mener at den er tykkere end 1mm

Hvis dit mål er 350hk og du nu køre med 8.0:1 gze stemplerne så tror jeg ikke jeg ville gå efter at sænke CR yderligt.. men jeg ville montere en MLM stål topparkning (mener den kan skaffes til en 6-800 kr)

Titel:
Mester Medlem

ae86 skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Grunden til jeg vil bruge dem fra BT, er vi har konstateret at de giver bedre olietryk, og ikke har haft bøvl med de lejer, så hvorfor købe tuningsdele ?

Nu var det ikke BT lejer han solgte til os da der var olie hul i dem vi fik (som han påstod var dem han kørte med)

Finn T Pedersen skrev:
Holder lejer kun 100km, ja så tror jeg squ godt nok ikke det er lejers skyld, og jo egons 487hk motor kører med disse lejer.
MVh Finn

Så er det jo mystisk at ACL lejerne snart har holdt til 2 års hårdt brug og uden tegn til at de har tænkt sig at give op (og de har foresten oliehul)

-ae86- skrev:
@ -> MortenVJ

Egon sælger en wanabee HKS topparkning (dermed ikke sagt den er dårlig) og jeg mener at den er tykkere end 1mm

Hvis dit mål er 350hk og du nu køre med 8.0:1 gze stemplerne så tror jeg ikke jeg ville gå efter at sænke CR yderligt.. men jeg ville montere en MLM stål topparkning (mener den kan skaffes til en 6-800 kr)

Som jeg skrev tidligere, så er det dem egon kører med, OG rene's starlet 20V turbo, der også kører på 4 år.Altså IKKE blacktop lejer.

Titel:
Junior Medlem

Hmmmmm!

Okay altså, de lejer René og Egon kører med, hedder de "KING" ?

Dem du foreslår Finn, er KING-lejerne fra Egon?

Dem du foreslår ae86, er ACL-lejerne ?
Og så den MLM-ståltoppakning. Og beholde kompressionen på 8.0:1.

Titel:
Mester Medlem

-ae86- skrev:
Hmmmmm!

Kender kun til de to motore med de lejere i.
Men kender en del flere med BT lejer, når jeg laver min 4AGTE, vil jeg bruge BT lejer.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

-ae86- skrev:
Hmmmmm!

Det er ikke KING-lejer han solgte til os (så hvis egon og Rene køre med de samme lejer så bruger de heller ikke king)... men noget japser noget (tror det er noget std. toyota) de heder noget på 3 bokstaver hvoraf jeg tror det første var et t (og det er IKKE trd)

Titel:
Mester Medlem

ae86 skrev:
-ae86- skrev:
Hmmmmm!

Det er ikke KING-lejer han solgte til os (så hvis egon og Rene køre med de samme lejer så bruger de heller ikke king)... men noget japser noget (tror det er noget std. toyota) de heder noget på 3 bokstaver hvoraf jeg tror det første var et t (og det er IKKE trd)

Det er ikke std lejer, noget racer noget, men kan da finde ud af det ret nemt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time