bogie skrev:
som nævnt tidligere... jeg har fulgt de anvisninger jeg har fået af min fagmand og fik ved mont. af MS af vide at jeg roligt kunne køre med det program der lå i den nu... det skal siges at mht ladetrykket blev den skruet i bund på bleeder ventilen og begrænst i MS til 0.5-0-6 Bar... og den opsætning har den så kørt de omkring 5000Km på...
der sidder Toyotas røde/orange dyser i den originale dysebro + 4 ekstra dyser i manifolden... de sidst nævnte blev dog koblet fra ved mont. af MS.
Topstykket er portet ja... men burde være udført af proff værksted med flow test und alles...
Hmm... man skal jeg forstå det sådan at du (henrik) hælder til en teori om at MS har stået helt hen i skoven fra dag 1 og derfor vasket oliefilmen af cylindervæggene de sidste mange Km??... med slidte/ødelagte stempelringe til følge??..

Sket er sket.
Her er et par point of view fra min side.
Er der vasket cylindervægge, så vil der være rivninger at se. Det kan konstateres med et boroskop, ved at skrue tændrørene ud og ”kigge inden for”.
Jeg har ofte set fejl montering af olieskraberingen således, at man ødelægger ringen under montage, den bliver vendt forkert eller sidder fast i sporet. Jeg også oplevet olieringen var fejl ring, men blev monteret alligevel.
Jeg har også set man har beskadiget ventilparaplypakningerne under montage, samt set 8mm ventilparaplypakninger monteret på 7mm ventiler.
Så der mange muligheder for olieforbrug på noget nyrenoveret.
Har du problemer med dårlig opblanding af luft og benzin p.g.a dårligt portet top eller for store dyser vil HC’en være meget høj.
Gør som Henrik siger, få en fornuftig dialog i gang med de impliceret og se om ikke der ligge et fornuftigt løsningsforslag efter dette.
Bemmer