Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2007, 20:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Jimmy Elkjær skrev:
Er ikke helt grøn, så ved godt at det kræver anden motorstyring eller at man tager den styring der hører til turbo-motoren. Det samme gælder selvfølgelig benzinpumpen mm.

Det jeg er interesseret i var om de mekaniske ting passer sammen ligemeget hvilken en model de kommer fra.

Der findes feks. 2 slags 3S-FE motorer, den i den gamle Carina 2 er i hvert fald ikke 100% magen til den i en Carina E...


Toyotas motor kan deles op i familiere, de har alle deres helt egen motor kode. Motor og gearkasse med samme kode passer sammen. Hvordan man så finder ud af hvilken model man har, kigger man på det første bogstav i motor koden. I dit tilfælde "S", og da 3sgten også hedder "S" i motor modellen, passer disse 2 motor i samme ophæng og gearkasser.

3 tallet står for at det er en trejde gen. af motoren. FE/GTE er udstyrs modellen. Gen. og udstyrs modellerne passer ikke sammen rent motor indholds messigt. Knaster, indsug, udst. topstykke osv. kan variere. fra model til model.
FE er en motor med milde knaster og elektiktronisk indsprøjtning.
GTE er en motor med skarpere knaster, turbo og elektiktronisk sprøjt.

Men for at svare kort. Motoren som helhed passer i dine påhæng og på gearkassen.

Extra læsning, men der står næsten det samme som skrevet...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Toyota_engines

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2007, 21:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
klyfax skrev:
Jimmy Elkjær skrev:
Er ikke helt grøn, så ved godt at det kræver anden motorstyring eller at man tager den styring der hører til turbo-motoren. Det samme gælder selvfølgelig benzinpumpen mm.

Det jeg er interesseret i var om de mekaniske ting passer sammen ligemeget hvilken en model de kommer fra.

Der findes feks. 2 slags 3S-FE motorer, den i den gamle Carina 2 er i hvert fald ikke 100% magen til den i en Carina E...


Toyotas motor kan deles op i familiere, de har alle deres helt egen motor kode. Motor og gearkasse med samme kode passer sammen. Hvordan man så finder ud af hvilken model man har, kigger man på det første bogstav i motor koden. I dit tilfælde "S", og da 3sgten også hedder "S" i motor modellen, passer disse 2 motor i samme ophæng og gearkasser.

3 tallet står for at det er en trejde gen. af motoren. FE/GTE er udstyrs modellen. Gen. og udstyrs modellerne passer ikke sammen rent motor indholds messigt. Knaster, indsug, udst. topstykke osv. kan variere. fra model til model.
FE er en motor med milde knaster og elektiktronisk indsprøjtning.
GTE er en motor med skarpere knaster, turbo og elektiktronisk sprøjt.

Men for at svare kort. Motoren som helhed passer i dine påhæng og på gearkassen.

Extra læsning, men der står næsten det samme som skrevet...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Toyota_engines


Nyttig info! Tak for det...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2007, 08:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er som beskrevet, den passer over i, kun lave ledningsnet om, og lidt mere benzin...
Er set flere gange, saadan en sportsvan traekker godt med 265 hk GEN4 3sgte motor i, og lidt ekstra tryk...
:tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2007, 16:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2005, 16:01
Indlæg: 167
Mange tak for de gode svar.
Findes der et sted hvor man kan hente et diagram/forklaring over hvordan man laver ledningsnettet om??

På forhånd tak. Mvh Henrik


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2007, 06:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
:?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Senest rettet af K-FINN 01 apr 2007, 06:01, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2007, 06:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Endten flytter du 3sgte ledningsnet med, eller og monter megasquirt...
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team