Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
En One/Two pipe giver effekt, det gør en Simons ikke, se DET er forskellen, ret væsentligt hvis man spørger mig :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Danny Salling skrev:
En One/Two pipe giver effekt, det gør en Simons ikke, se DET er forskellen, ret væsentligt hvis man spørger mig :)

Siden hvornår har en 1-2-pibe fast givet mere effekt end en Simons?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Det er efter min mening en af dem der klart giver mest effekt på en suge motor. Kan fortælle at jeg fik 34hk på en xr3i da jeg satte anden knast, kn filter og en One/Two pipe på, så den har minimum givet mig 15hk. En ven smed det samme på sin xr3i men valgte at spare på udstødning og vaglte en Simons i stedetfor en One/Two pipe, han fik kun en effekt forøgelse på 19hk, så den GIVER effekt i forhold til den billige Simons :)

Titel:
Mester Medlem

Hvorfor har den minimum givet dig 15 hk? Sært regnestykke.
Hvordan var det med før og eftermåling? Havde den 34 hk mere end standardopgivelsen, eller blev den rent faktisk rullet først?
Det samme ku' man sige om din vens bil.

I øvrigt er det jo et mildest talt spinkelt grundlag du baserer dine udtalelser på.

Vi har en fyr på Hi-speed der højt og meget helligt blev lovet et eller andet lige så astronomisk ekstra antal hk'er på sin 106 GTi af 1-2-pibe. Skal vi bare nøjes med at sige at de ingenlunde levede op til deres egne lovninger?
De fik sågar selv lov til at rette på montagen og fik flere forsøg til at finde de hk'er de havde lavet - uden held. En sag der som jeg husker den tog over 6 år før de gav sig og tog systemet tilbage.
Der er såmænd ikke noget underligt i at der ikke er så mange hk'er at hente som de havde lovet, men det er useriøst at love så stor en effektforøgelse alene på udstødning.

Hvad er det forøvrigt lige præcist der skulle gøre at 1-2-pibe på næsten magisk vis skulle give mere effekt end en Simons? Der er mulighed for at købe i samme rør-dimensioner og så store forskelle er der ikke på placering og udførsel af potter. Simons benytter normalt gennemstrømningspotter der er noget af det mest optimale flowmæssigt. 1-2-pibe gør mig bekendt det samme. Så er der altså ikke rigtigt noget tilbage at optimere på så længe vi snakker om den samme manifold.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Wildert skrev:
Hvad er det forøvrigt lige præcist der skulle gøre at 1-2-pibe på næsten magisk vis skulle give mere effekt end en Simons? Der er mulighed for at købe i samme rør-dimensioner og så store forskelle er der ikke på placering og udførsel af potter.

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI ... Catg=10221

det må kunne forklares rimeligt simpelt alle 1-2pipe´s ophæng er da lavet i samarbejde med de seriøse motortunere fra QXL :lol: :lol: :lol: :lol:

kunne ikke dý mig kører jo selv med simon´s zorst og er one happy camper :wink:

Danny prøv at spørg minilars om han var glad for sin 1-2pipe på sin guldfarvet mk4 da den konstant faldt fra hinanden (gerne midt om natten)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Wildert skrev:
Hvordan var det med før og eftermåling? Havde den 34 hk mere end standardopgivelsen, eller blev den rent faktisk rullet først?

I øvrigt er det jo et mildest talt spinkelt grundlag du baserer dine udtalelser på.

Vi har en fyr på Hi-speed der højt og meget helligt blev lovet et eller andet lige så astronomisk ekstra antal hk'er på sin 106 GTi af 1-2-pibe. Skal vi bare nøjes med at sige at de ingenlunde levede op til deres egne lovninger?
De fik sågar selv lov til at rette på montagen og fik flere forsøg til at finde de hk'er de havde lavet - uden held. En sag der som jeg husker den tog over 6 år før de gav sig og tog systemet tilbage.
Der er såmænd ikke noget underligt i at der ikke er så mange hk'er at hente som de havde lovet, men det er useriøst at love så stor en effektforøgelse alene på udstødning.

Hvad er det forøvrigt lige præcist der skulle gøre at 1-2-pibe på næsten magisk vis skulle give mere effekt end en Simons? Der er mulighed for at købe i samme rør-dimensioner og så store forskelle er der ikke på placering og udførsel af potter. Simons benytter normalt gennemstrømningspotter der er noget af det mest optimale flowmæssigt. 1-2-pibe gør mig bekendt det samme. Så er der altså ikke rigtigt noget tilbage at optimere på så længe vi snakker om den samme manifold.

Hvad giver et alm. KN udbytningsfilter på en xr3i, jeg ved det ikke men det kan ikke være meget og knasten har givet en pæn del, det der er tilbage i min bog af vundet effekt MÅ være minimum 15hk på udstødningen.
Den blev rullet først og havde 105 nøjagtigt, den var også blevet passet og plejet i både hoved og røv den motor, så hvis den havde haft mindre end de 105 standard ville jeg være blevet meget ked af det. Min vens bil blev også rullet både før og efter, og det var samme sted iøvrigt(Jan Glad i Kalundborg).
At den har givet minimum 15hk er jo ikke på en standard motor som jeg også så tydeligt har skrevet, hvad den ville have givet på en standard har jeg ingen anelse om og er iøvrigt slet ikke det jeg vil frem til(burde du sku da have kunne læse), men netop forskel på hvad vi hver især fik af forøgelse i vores xr3i´er med samme 285* knast, KN filter og udstødning, jeg har stadig et udskrift på det hvis du da gerne vil se det, for så har DU sku da et kæmpe problem med at forklare hvor de 34hk skulle komme fra, måske fra KN filteret eller hvad smarte Per?

Titel:
tinasmartin skrev:
Wildert skrev:
Hvad er det forøvrigt lige præcist der skulle gøre at 1-2-pibe på næsten magisk vis skulle give mere effekt end en Simons? Der er mulighed for at købe i samme rør-dimensioner og så store forskelle er der ikke på placering og udførsel af potter.

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI ... Catg=10221

det må kunne forklares rimeligt simpelt alle 1-2pipe´s ophæng er da lavet i samarbejde med de seriøse motortunere fra QXL :lol: :lol: :lol: :lol:

kunne ikke dý mig kører jo selv med simon´s zorst og er one happy camper :wink:

Danny prøv at spørg minilars om han var glad for sin 1-2pipe på sin guldfarvet mk4 da den konstant faldt fra hinanden (gerne midt om natten)

Ja han har godt nok brokket sig til mig om hvor lidt han kunne lide den potte :D
Den var heller ikke helt nem at sætte på vil jeg sige, der var den den Simon udstødning nemmere at smide på. Hvad angår at den skulle gå stykker har jeg aldrig oplevet, kun dengang jeg med lidt for meget læs på bilen kørte på en brostensvej og det ene spændebånd tog fat i en brosten så hele lortet bagi blev lavet om til rullepølse, det var sku ikke skægt :(
Måtte ud og købe en ny bagefter, den var så også lige svær at få på, ved ikke helt hvad de laver deres mål efter, men de passer aldrig 100% vil jeg mene, lidt ærgeligt :cry:

Titel:
Mester Medlem

Anonymous skrev:
Wildert skrev:

Hvad giver et alm. KN udbytningsfilter på en xr3i, jeg ved det ikke men det kan ikke være meget og knasten har givet en pæn del, det der er tilbage i min bog af vundet effekt MÅ være minimum 15hk på udstødningen.
Den blev rullet først og havde 105 nøjagtigt, den var også blevet passet og plejet i både hoved og røv den motor, så hvis den havde haft mindre end de 105 standard ville jeg være blevet meget ked af det. Min vens bil blev også rullet både før og efter, og det var samme sted iøvrigt(Jan Glad i Kalundborg).
At den har givet minimum 15hk er jo ikke på en standard motor som jeg også så tydeligt har skrevet, hvad den ville have givet på en standard har jeg ingen anelse om og er iøvrigt slet ikke det jeg vil frem til(burde du sku da have kunne læse), men netop forskel på hvad vi hver især fik af forøgelse i vores xr3i´er med samme 285* knast, KN filter og udstødning, jeg har stadig et udskrift på det hvis du da gerne vil se det, for så har DU sku da et kæmpe problem med at forklare hvor de 34hk skulle komme fra, måske fra KN filteret eller hvad smarte Per?

Tal ordentligt makker!
Selvom du så evt. på magisk vis har fået en masse hk'er af den udstødning og din kammerat ikke gjorde det, så er det stadig det sølleste grundlag jeg endnu har hørt for at Simons skulle være ringere end 1-2-pibe - det er ikke en gang samme bil som dine sammenligninger er baseret på, som der bliver spurgt til i starten af tråden.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Har tænkt over om der kan være overegangen fra det org system ca 2" til det 2.5" der kunne lave noget balade/ vivler, det er sådan et http://80.63.17.25/DAT/pic/s/46926.JPG jeg købte.

Kan det virkelig gøre noget så langt ude på systemet det sidder lige efter hvor katten plejer at sidde ?

Titel:
Kan godt være jeg vare lige lidt grov i munden, menjeg hader når folk sætter spørgmålstegn ved noget som jeg ved 100% er rigtigt. Grunden til at jeg synes 1/2 potten er bedre, er fordi den giver effekt og den ikke gør(ihvertfald ikke ret meget). De to biler som jeg har nævnt, var af samme mærke, fik lavet det samme på nær udstødningen og jeg kunne trække fra ham bagefter, kunne jeg ikke før, der kørte vi lige op. De biler på det tidspunkt havde gået henholdsvis 120.000km og 130.000km da vi fik gjort de ændringer, jeg ved ikke om han stadig har sit udskrift på målingen, men jeg har da stadig mit som jeg meget gerne vil ligge ind her så det kan ses. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time