Wildert skrev:
Hvorfor har den minimum givet dig 15 hk? Sært regnestykke.
Hvordan var det med før og eftermåling? Havde den 34 hk mere end standardopgivelsen, eller blev den rent faktisk rullet først?
Det samme ku' man sige om din vens bil.
I øvrigt er det jo et mildest talt spinkelt grundlag du baserer dine udtalelser på.
Vi har en fyr på Hi-speed der højt og meget helligt blev lovet et eller andet lige så astronomisk ekstra antal hk'er på sin 106 GTi af 1-2-pibe. Skal vi bare nøjes med at sige at de ingenlunde levede op til deres egne lovninger?
De fik sågar selv lov til at rette på montagen og fik flere forsøg til at finde de hk'er de havde lavet - uden held. En sag der som jeg husker den tog over 6 år før de gav sig og tog systemet tilbage.
Der er såmænd ikke noget underligt i at der ikke er så mange hk'er at hente som de havde lovet, men det er useriøst at love så stor en effektforøgelse alene på udstødning.
Hvad er det forøvrigt lige præcist der skulle gøre at 1-2-pibe på næsten magisk vis skulle give mere effekt end en Simons? Der er mulighed for at købe i samme rør-dimensioner og så store forskelle er der ikke på placering og udførsel af potter. Simons benytter normalt gennemstrømningspotter der er noget af det mest optimale flowmæssigt. 1-2-pibe gør mig bekendt det samme. Så er der altså ikke rigtigt noget tilbage at optimere på så længe vi snakker om den samme manifold.
Hvad giver et alm. KN udbytningsfilter på en xr3i, jeg ved det ikke men det kan ikke være meget og knasten har givet en pæn del, det der er tilbage i min bog af vundet effekt MÅ være minimum 15hk på udstødningen.
Den blev rullet først og havde 105 nøjagtigt, den var også blevet passet og plejet i både hoved og røv den motor, så hvis den havde haft mindre end de 105 standard ville jeg være blevet meget ked af det. Min vens bil blev også rullet både før og efter, og det var samme sted iøvrigt(Jan Glad i Kalundborg).
At den har givet minimum 15hk er jo ikke på en standard motor som jeg også så tydeligt har skrevet, hvad den ville have givet på en standard har jeg ingen anelse om og er iøvrigt slet ikke det jeg vil frem til(burde du sku da have kunne læse), men netop forskel på hvad vi hver især fik af forøgelse i vores xr3i´er med samme 285* knast, KN filter og udstødning, jeg har stadig et udskrift på det hvis du da gerne vil se det, for så har DU sku da et kæmpe problem med at forklare hvor de 34hk skulle komme fra, måske fra KN filteret eller hvad smarte Per?