Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jul 2025, 10:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2006, 13:51 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
du kan også bare komme en tur til jylland jeg har en motorblok kun kørt 230000km den brugte ingen vand eller olie 1000kr så er det din

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 10:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
hvis 1,9 har et stempelslag der er 10mm længere end 1,6. hvordan kan jeg så bruge krumtappen i den??

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 22:00 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
blokkerne er samme højde 1,6/1,9 du skal bruge det hele plejlstænger krumtap stempeler men der lidt forskel på topstykkerne

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2006, 13:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
C.Sørensen skrev:
ja selv i standart trim så her de problemer med krumtaperne jeg har skiftet mange motorer på den konto aaz motoren køre med en kkk14 man kan godt bruge krumtappen i en i 1.6 med det kræver du flytter stempeler plejlstænger lejerne er mindre i em 1,9 i forhold til 1,6 så hold dig til en 1,6 det er det klogste det koster max 5000kr at hovede renovere din gammel motor og du kan jo selv skrue i den ikke :D


Det virker underligt - jeg har aldrig set en knækket krumtap på 1.6 eller 1.9.
Det plejer at være topstykkerne som bliver skæve OG forkamrerne som går løse.
Hvis man skal sige noget negativt om 1.9 maskinerne så er det på 1Z (1.9TDI 90hk) der har vi set flere som har en løs bolt ved krumtappen i tandremssiden, den i midten, men aldrig en knækket krumtap :?

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2006, 17:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
C.Sørensen skrev:
aaz motoren køre med en kkk14


den er da ikke vandkølet?? kører aaz motoren uden vandkølning på turboen??

min gtd. har da en fin pumpe til at køle møllen ned med..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2006, 17:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Vag Mekaniker skrev :
Citat:
Hvis man skal sige noget negativt om 1.9 maskinerne så er det på 1Z (1.9TDI 90hk) der har vi set flere som har en løs bolt ved krumtappen i tandremssiden, den i midten, men aldrig en knækket krumtap


Må da hellere lige ud og efterspænde min krumtap bolt så :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2006, 22:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
ja det er rigtig at den ikke er vandkølet KKK14 laderen på aaz motoren men på 1V motoren "øko" diesel sidder der også en KKK14 uden vandkøling det er kunSB og RA motorene som har vandkølling med det har ikke nogen betydning

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2006, 12:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
sig mig.. hvor mange typer motore har de??

der er en 1,6 gtd som min med vandkølning som er en sb eller ra
hvad er forskellen??

og en aaz 1,9 racer dielsel

og så en 1,6 øko diesel?? V1 er det den man kan få til at gå længes på litteren??

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team