Zorak skrev:
HenrikGM skrev:
Prøv at tage et billede helt tæt på. Super-makrofunktion i kameraet.
Så tæt på som kameraet kan stille skarpt til, så skal jeg give dig et bud på fejlårsagen.
Håber det her er godt nok..

Skal siges at bilen har gået omkring 175000 km hvor de sidste 8000 har været med tryk..
Skaden er et sprødt brud. Normalt ikke forårsaget af overlast men nærmere stødbelastning.
Skaden ser interkrystallinsk ud på billedet. Umiddelbart ingen tegn på udmattelse.
Jeg ville gå endnu tættere på med kameraet
Ting der kan forårsage sådan et brud kan være stødbelastning, ventil der flyder, eller lign. Findes der intet problem med en slap fjeder, eller en ventil der går lidt dumt, så peger det mod en for sprød knastaksel(iså fald bør det være et kendt problem) eller en lokal skørhed i akslen, feks hærdefejl. Umiddelbart ser det ikke ud til at der er deciderede materialefejl, men så skal man meget tætterepå.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!