Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 jan 2008, 20:26 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Hej PP..

Hvordan kan man undgå at den org MAP-sensor ser tryk i manifoldet? Ifølge Auto-data laver min MAP-sensor et Hertz signal til motorstyringen. Havde tænkt på at smække en Zener-diode ind imellem men det virker jo ikke på et hertz signal.

Har talt med en svensker som foreslog en envejsventil på slangen op til MAP-sensoren men virker lidt fusket.. Link HER.

Er der ellers nogen måder at undgå at den org. motorstyring ikke går helt agurk? Har tænkt mig at starte med at 4 extra dyser og så Mega-MF2 (MS.. ;)).

Og hvis det har relevans så er det en Escort CVH motor med EEC IV...

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 20:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
"Svenskermetoden" er den jeg bruger, og min motorstyring har ikke den fjerneste anelse om at motoren kører med tryk. Min MAP sensor sidder dog på det midterste ben i T-stykket og ikke som vist i dit link, på langsiden..

_________________
Vh. Anders


Senest rettet af duckstar 23 jan 2008, 20:29, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2008, 20:28 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Zorak skrev:
Har talt med en svensker som foreslog en envejsventil på slangen op til MAP-sensoren men virker lidt fusket..


Det er så vidt jeg ved den måde de fleste andre gør det på, blandt andet Anders/Duckstar her inde på hans Punto..

Anders?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 20:34 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Min fiser noget af ladetrykket så ikke ud der? Hvis der er en åben "forbindelse" hele vejen til manifoldet?

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 20:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Zorak skrev:
Min fiser noget af ladetrykket så ikke ud der? Hvis der er en åben "forbindelse" hele vejen til manifoldet?


Det flow du har i det lille T-stykke og slange, er bestemt ikke noget du vil føle som trykfald. Din mekaniske aktuator skal nok udligne for "utætheden" og sørge for at turboen løber den lille smule hurtigere, hvis det endelig her.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 20:42 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
duckstar skrev:
Zorak skrev:
Min fiser noget af ladetrykket så ikke ud der? Hvis der er en åben "forbindelse" hele vejen til manifoldet?


Det flow du har i det lille T-stykke og slange, er bestemt ikke noget du vil føle som trykfald. Din mekaniske aktuator skal nok udligne for "utætheden" og sørge for at turboen løber den lille smule hurtigere, hvis det endelig her.


Ok det lyder godt.. Det så lidt sort ud da jeg fandt ud af den sendte et hertz signal og ikke et volt signal som mange andre gør... Så kunne man jo nemmere have skudt en zener-diode ind..

Men hvor får man fat i sådan en envejs-ventil? Har søgt en del på google men får kun links til vvs-butikker og lign.. Skal det være en speciel en? Tænker på fjeder spænding...

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 20:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
I princippet en der åbner så let som muligt, min er vist fra Norgren. Den har faktisk et vis drøvl og hvis jeg blæser i den med munden er det næsten umuligt at åbne den.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 20:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Reduktionsventil til trykluft ?

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg bruger den her:

Billede

Egenskaber
Tillader fri gennemstrømning i én retning
Enkel konstruktion med lang levetid
Lav vægt
Lavt åbnetryk
Højt arbejdstryk


Bestillingsnummer
T50P0004

Varenavn
T50 kontraventil Ø4mm

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 21:09 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
duckstar skrev:
Jeg bruger den her:

Billede

Egenskaber
Tillader fri gennemstrømning i én retning
Enkel konstruktion med lang levetid
Lav vægt
Lavt åbnetryk
Højt arbejdstryk


Bestillingsnummer
T50P0004

Varenavn
T50 kontraventil Ø4mm


Hvordan har du sluttet en slange på? Kan se at den er 11 mm på selve ventilen.. Har du bestilt fra webshoppen eller hvordan? Hvad koster sådan en fætter ca?

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team