Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Stempler
Indlæg: 06 dec 2006, 19:07 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
Bil Ford sierra 2,0I Ohc

Det startet med montering af turbo den kørte med 0,6 bar ladetryk så begynde den at underkomprimere og da jeg tog toppen af så jeg at toppakningen var blæst væk mellem cyl 2 & 3 ny toppakning blev monteret men den underkomprimeret stadig :(

Så var der jo kun en komplet adskildelse tilbage når man kikket på Stemplerne da de stadig var monteret var der intet at se ingen revner eller noget men fra ring 1 og og ned var alle 4 revnet på kryds og tværs :?


Er der nogen der kan komme med en forklaring på hvordan det er sket?

Stemplerne var ikke revnet inden montering af turbo!!

Har ca kørt 1Km m. turbo på :(

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2006, 20:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2006, 12:01
Indlæg: 52
Kunne godt ligne tændingsbanken, der har smadret siden af stemplet...men jeg er ikke ekspert på den slags.

_________________
Mvh. Jeppe


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2006, 20:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tændingsbanken er nok forklaringen.

Ved du evt. hvad spillerummet har været mellem ring og spor?
Og hvad er det nu, efter dette er sket(målt hvor den endnu ikke er knækket selvf.)

Turbostempler har ofte et lidt større spillerum v. stempelringene.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2006, 20:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Hej du.
De kan holde til en del effekt std stemplerne så de er ikke blevet trykket ligner det.
Det ligner til forveksling at den har tændingsbanket ned af siden på stemplerne desværre :cry:

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2006, 20:50 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
HenrikGM skrev:
Tændingsbanken er nok forklaringen.

Ved du evt. hvad spillerummet har været mellem ring og spor?
Og hvad er det nu, efter dette er sket(målt hvor den endnu ikke er knækket selvf.)

Turbostempler har ofte et lidt større spillerum v. stempelringene.


Målet mellel stempel og ring er 0,2mm ca.. Har desværrer ikke målene før..

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2006, 21:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hvilket tilskudssystem/motorstyring kører du med?
Er tændingen standard?

Mit bud er også tændingsbanken.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2006, 22:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2004, 11:52
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt. jyl.
hej...

surt :damn: -hvad med ringene, er de ok? eller "skaller" de pletvis af, ligesom overfladen er krakket(som crom skaller)?

det ser ikke ud til de har været varme...

hvilken olie? hvor mange omd? sidder ringene rigtigt(top/bund)?

er det i samme side af motoren de er revnet?

jeg tror de(cyl væg) er blevet skyllet rene af benz, og ringene er begyndt at hoppe, eller olieskrabe ringen har tørlagt cylvægen, med ringhop til følge....
tændingsbanken tror jeg personligt ikke på :hrmpf: , så ville topen af stemplet over ringen flække og ringen bøje op......


Vedhæftede filer:
Filkommentar: C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\100-0002_IMG.JPG
100-0002_IMG.JPG
100-0002_IMG.JPG [ 68.46 KiB | Vist 1871 gange ]
Filkommentar: C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\100-0004_IMG.JPG
100-0004_IMG.JPG
100-0004_IMG.JPG [ 59.47 KiB | Vist 1862 gange ]

_________________
242TI
Extrem moment er næsten lige så godt som sex..
Drifting er god håndtering af hendes røv..., og giver ofte en velfortjent hylen...- brug begge hænder, hvis hun bliver for vild...- eller hold igen med sømmet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=75382
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2006, 12:23 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
Runesm skrev:
Hvilket tilskudssystem/motorstyring kører du med?
Er tændingen standard?

Mit bud er også tændingsbanken.



Kører ikke med noget tilskud.. kører med 196cc dysser med 4Bar

Tændingen er std.

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2006, 12:27 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
242TI skrev:
hej...

surt :damn: -hvad med ringene, er de ok? eller "skaller" de pletvis af, ligesom overfladen er krakket(som crom skaller)?

det ser ikke ud til de har været varme...

hvilken olie? hvor mange omd? sidder ringene rigtigt(top/bund)?

er det i samme side af motoren de er revnet?

jeg tror de(cyl væg) er blevet skyllet rene af benz, og ringene er begyndt at hoppe, eller olieskrabe ringen har tørlagt cylvægen, med ringhop til følge....
tændingsbanken tror jeg personligt ikke på :hrmpf: , så ville topen af stemplet over ringen flække og ringen bøje op......



Nu har jeg lige været over og kikke lidt på ringene.. og der er faktisk steder de skalder af på den flade der vender ind mod cyl..

Olien er en 5W 40 Den kører med norm omdr Max 6000+- Ringene sidder rigtigt... Og Ja det er sjovt nok i samme side alle stemplerne er revnet/flægget...

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2006, 12:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Bakke, der har du nok dit problem, uden ekstra benzin og styring af tænding vil du garanteret få problemer med tændingsbanken!
Det er bestemt på tide at se efter en anden motorstyring, eller som minimum et tilskudssystem. Vi har skrevet lidt om det på email (saab-entusiasten I/S) også, ik?
Mvh,
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team